Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 11 januari 2021

FACEBOOK LIVE BOKEH TECHNIEK

Hallo allemaal,
Leuk dat je weer een kijkje komt nemen op ons blog.

Vandaag wil ik jullie de kaart laten zien die ik tijden een live uitzending heb gemaakt. Hierbij liet ik zien hoe je met gesso een bokeh techniek kan maken.



De achtergrond is een basis van aquarel papier. Daarop heb ik met een blending brush drie kleuren distress oxide inkt aan gebracht. Daar overheen lichtjes van een hoge afstand wat water gesprayd.

Dit even goed gedroogd en ben met een stencil van Lavinia nog wat accentjes aan gaan brengen met de oxide en een blending brush.

Dit alles even gedroogd en kon het maken van de bokeh beginnen.
Hiervoor heb ik uit een vel mica diverse cirkels gestanst.
Door die cirkels ga je dan met een sponsje wat gesso aanbrengen.
Een dun laagje geeft een doorzichtig effect en meerdere dunne laagjes, dan wordt het cirkeltje wat witter.

Na dit alles weer goed drogen en kan je beginnen met de opbouw.
Diverse stempeltjes en een mooie gekleurd bloem was mijn opbouw van deze kaart.

Nog een doodle randje en een tekst sticker er bij en de kaart kon gemat worden op een 
zwart stuk cardstock.

Wil je deze live uitzending nogmaals bekijken, dan kan je hier doen:

 






                              

2 opmerkingen:

Linda zei

Prachtige creatie, ik had nog niet eerder van de techniek gehoord. Ik ga hem zeker een keer uitproberen!
Groetjes Linda

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha