Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 30 januari 2021

Facebooklive - Scrap lay-out met Jack Frost

 Hoii allemaal!

Even geleden heb ik tijdens een live uitzending een scrap lay-out gemaakt. Dit is iets wat voor mij nieuw is, maar wat is dit leuk om te doen.  Voor deze scrap lay-out heb ik allerlei gave stansen en stempels van Elizabeth Craft Design gebruikt. 
Met dit blogbericht wil ik jullie de opbouw laten zien.


Allereerst heb ik een scrapvel uit de Mystical Winter gekozen. 
Ik sneed dit op een maat van 20,5 x 20,5 cm. Hiervan bewerkte ik de randen met witte gesso. 
Vervolgens heb ik heel veel takjes gestanst uit wit en donkerblauw cardstock.
Ook stanste ik het hek van de Art Journal Special uit watercolour papier.
Deze heb ik een blauwe kleur gegeven met de watercolours van Elizabeth Craft Design.


Vervolgens ben ik een schudkaart gaan maken.
Hiervoor gebruikte ik als basis de Snowy Windows (1825). 
Ook deze bracht ik op kleur met Distress Oxide Faded Jeans.
Er zijn talloze manieren om een schud gedeelte te maken. Ik deed dit met een zakje. 
Het handige hiervan is, is dat er al 2 kanten dicht zijn. Zo hoef je maar 2 kanten vast te plakken.
Voordat je de laatste kant dicht plakt, moet je er wel schudmateriaal in doen.
Ik heb er nog wat extra nietjes omheen gedaan ter afwerking.


Voordat ik het schudgedeelte opplak heb ik eerst wat stempelafdrukken gemaakt met CS208 en CS209. Dit deed ik met een grijze en blauwe kleur. 
Onder het schudvenster heb ik de gestanste takjes op geplakt.


Over het schudvenster heb ik het hek geplakt en natuurlijk Jack Frost de sneeuwpop.
Bij de sneeuwpop heb ik o.a. de velvet poeder van Cadence gebruikt.
En wow wat een leuk effect is dit!


Dan als laatst heb ik in de linkerbovenhoek een bloementoef gemaakt met één van de nieuwe bloemen stansen van ECD. 
De bloemen heb ik gestanst uit vellum, en de randen bewerkte ik met embossingpoeder.
Mooie bloemen zijn dit he! 
Nou helemaal als laatst heb ik de pagina gemat met blauw (21 x 21 cm) en wit (21,5 x 21,5 cm).


Ik hoop dat jullie dit ook weer een leuke creatie vonden en er wat van geleerd hebben.
Wil je de live uitzending nog eens op je gemak terugkijken? Dat kan via dit filmpje: 


Alle gebruikte materialen kan je hier vinden: 
https://www.hobbyvision.nl/nl/14-01-2021-lisanne-geerdink-scrap-lay-out-met-jack-frost.html

Bedankt voor het lezen!
Liefs Lisanne 


1 opmerking: