Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 13 januari 2021

Rabbits on the hill

 Hoii allemaal! 

Leuk dat jullie weer even de tijd nemen om mijn blogbericht te lezen.
Jullie hadden het misschien al wel gemerkt, maar ik ben echt helemaal verslaafd aan de Lavinia stempels.
Zo leuk met al die mooie stempels, en allerlei kleurtjes inkt etc. 


Deze keer heb ik er een slimline kaart van gemaakt. Daarvoor gebruikte ik de mal MFD140 van Nellie Snellen. 
De achtergrond, met die felle kleurtjes, maakte ik met de 3 kleuren Dylusions ink spray en één kleur Distress Oxide Spray. 
Dit doe ik door mijn 200 grams watercolour papier eerst nat te sprayen, en daar de inkt op te sprayen. 
Door het papier eerst nat te sprayen zorg je ervoor dat de inkt meteen uitloopt. 
Dit droog ik even goed met de heattool. 


En dan.....
Stempelen maar, of eerst een heuvel maken haha. 
Ik heb eerst een heuvel gemaakt. Een heuvel maak je heel gemakkelijk door in een printerpapier wat scheuren te maken. Dit kan je ook wel zien op de foto. Bewaar het afgescheurde deel wel goed! Want dit gebruik ik straks nog weer. 
Aan de foto kan je wel zien dat ik een paarse kleur (Versafine Clair Ink Monarch) gebruik voor de heuvel. 
En daarbij gebruik ik een eitje van Spectrum Noir bij. 
Op deze heuvels heb ik wat konijntjes gestempeld met de Versafine Clair Ink Nocturne.
Ook maakte ik een klein heuveltje waar ik het kleine konijntje op stempelde. 



Bovenaan de pagina heb ik een super leuk takje gestempeld.
Als je goed kijkt, zie je verschillende lagen. 
Ik stempelde namelijk eerst met de Versafine Clair Ink Morning Mist. 
Daar tussen stempelde ik met dezelfde kleur heel licht. Dit doe ik door mijn hele stempel eerst te beinkten, en af te stempelen op een wit papiertje. De afdruk op mijn achtergrond wordt dan heel licht. 
Daarna heb ik ook nog wat zwarte stempel afdrukken gemaakt.
En wat is dit takje leuk he! 
Onder aan de pagina heb ik ook nog een klein takje gestempeld. 
Hiervoor heb ik het afgescheurde papier gebruikt. Deze past namelijk precies op de heuvels. Zo lijkt het net alsof de takjes uit de heuvel komen. 


                                       

Ook heb ik nog een cirkel op mijn achtergrond gelegd, en van binnen naar buiten met de Versafine Clair Ink Chianti kleur aangebracht. Langs de rand heb ik met de witte Gelly Roll een randje gemaakt.
Ook heb ik de konijnen in de highlights gezet. 
Bij mij komt het lichtinval van boven, dus het kleine konijntje wordt helemaal belicht, en de grote konijnen aan de binnenkant. 


Als laatst heb ik met een tekst stempel en de Versafine Clair Ink Purple Delight lichte afdrukken gemaakt op de achtergrond. Ook hier stempel ik de afdruk dus eerst af op een wit papiertje. Ook gaf ik de konijnen wat schaduw met de Stabilo All potlood. 
Als allerlaatst heb ik nog wat glitters bij de heuvels gestrooid en de hele kaart gemat met zwart papier. 


Ik hoop dat jullie weer een beetje ideeën hebben gekregen over de opbouw van een Lavinia kaart. 
Er zijn natuurlijk heel veel mogelijkheden op ze op te bouwen etc. 
Dus probeer daar lekker mee!
Bedankt voor het lezen en tot een volgende keer!

Liefs 


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl .Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht.

          
    
     
     
     
  










 











































3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

jackelien zei

Prachtige kaart.
Groetjes Jackelien

Lisanne zei

Dankjewel Betha en Jackelien!