Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 3 september 2024

Blog challenge Christmas.

 Blog challenge Christmas.



Hoi allemaal!
Terug een nieuwe blog challenge! En het thema is deze keer christmas. In één van de vorige blog berichten van mij kon je zien dat ik een borduurring op een kaart had gemaakt. Deze keer een borduurring om op te hangen. Dit is mijn eerste die ik maak dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


Voor de bloemen heb ik de Florals 29 gebruikt van Elisabeth craft designs. Het papier is copy papier die ik met koffie heb gekleurd, dat wilde ik eens proberen hoe dat zou uitvallen.  Als je dit soort papier gebruikt is het veel fragieler moet ik toegeven. Dus voorzichtig zijn, daarvoor heb ik de blending brushes van Spellbinders gebruikt. Deze zijn bijzonder zacht en ze nemen heel goed inkt op dus zeer geschikt voor dit papier. Je kan ze heel makkelijk gebruiken voor het maken van bloemen met hun 3 diktes. Voor de bloemen heb ik Distress vintage photo gebruikt en voor de blaadjes Distress forest moss. Voor de bloemhartjes heb ik plakparels gebruikt die ik nog had liggen samen met prills.


Voor opvulling heb ik de takjes en blaadjes uit de Floral greenery 1 genomen van Elisabeth craft design. De takjes heb ik met Distress oxide scorched timber beinkt. De blaadjes heb ik uit velum gestanst.


De set Holly greenery van Elisabeth craft design heb ik gebruikt voor de takjes met de besjes. De takjes zijn met dezelfde inkt gekleurd en voor de besjes heb ik prills gebruikt.


De borduurring is 21 cm, het achtergrond papier is van Elisabeth craft design Field notes. De stempel met de klok is ook van de nieuwe collectie. Deze had ik op voorhand ingekleurd met topic markers. Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt: E25-30-31-33-35-37-57-59. En zo begin ik wat bloemen en takjes te leggen en te verschuiven tot ik tevreden ben en kan gaan vastzetten.


Dit is dan het resultaat. De borduurring heb ik niet gekleurd omdat hij perfect met de kleuren combineert. Ams afwerking heb ik nog wat sisal gebruikt en wat kaasdoek.


Het lint van strik had ik nog liggen. Door wat sisal te gebruiken en wat te spetteren komt alles samen. De rolletjes die ik er bij heb geplaatst zijn voor opvulling. Deze zijn van restjes papier die ik nog had liggen daar kun je wat hemp cord rond doen en heb je iets leuks als opvulling.


Dat label had ik eens gemaakt en toch gebruikt. Kijk eens in je eigen voorraad soms sta je versteld wat je allemaal kan gebruiken. 
Met dit soort projecten kun je volledig los gaan. Gebruik de style die je leuk vind en kijk wat je er leuk bij vind en plakken niet teveel bij nadenken. 

Veel knutselplezier!

Heb je interesse in een artikel klik op het fotootje.

Elizabeth Craft Design  - Joyous Christmas Collection - Clearstamp Flowers Elizabeth Craft Design  - Joyous Christmas Collection - Cutting Dies Florals 29   
 
CreoTime - Houten Borduurring 20 cm Elizabeth Craft Design - December Day-by-Days 2023 - Paperpad Christmas Field Notes  Distress Inkt - Forest moss 


Distress Inkt - Vintage Photo Distress Oxide Ink pad - Scorched Timber  US Artquest - Mini Prills 3g - Power Outage Studio Light - Consumables - Hemp Cord - Shades of Brown Dritz - Cheesecloth - 36" by 3 yardsCraftEmotions - Transparant perkamentpapier wit - (vellum) Crafter's Companion - Lijmpistool klein (7mm patronen) - Incl standaard Posca Verfmarker - Brede Conische Punt 4.5-5.5 mm - Wit




2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

Renate zei

Schitterend gemaakt, groetjes Renate