Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 7 september 2024

Winter morning

 Hoi,

Het lijkt nu nog ver weg, maar voor je het weet is het al weer kerst! Elk jaar vind ik het leuk om vrienden en familie dan eigen gemaakte kerstkaart te sturen. Om op tijd alle kerstkaarten af te hebben, doe ik mee met de 12 months of Christmas waarbij je dit jaar elke maand een kleurenschema krijgt of iets kan gebruiken op je creatie van de foto die bij het kleurenschema staat. 

Vandaag ga ik jullie dan ook inspireren met een kerstkaart voor de 12 months of Christmas van augustus.


Voor de maand augustus is dit het kleurenschema en de foto


Voor de basis heb ik gekozen voor grijs cardstock. Hiervoor gebruikte ik het Parelmoer Cardstock van Florence. Voor het design papier heb ik Winter Morning van Craft O'Clock gebruikt.

Voor de basis heb ik een slimline kaart gesneden van 10,5 x 21 cm. Het design papier is 0,4 cm kleiner. Ik had nog een restant over en daar heb ik nog een kaartje van gesneden van 8,3 x 18 cm en ook hier is het design papier 0,4 cm kleiner. 

De randjes van het design papier heb ik voorzien van een beetje gesso voor de winterse uitstraling. En daarna plakte ik het design papier op en vervolgens heb ik beide kaarten ook op elkaar geplakt. De kleinere kaart heb ik wel met foamtape verhoogd opgeplakt. 



Nu is het tijd om de kaart te gaan versieren. 

Uit 300 grams aquarelpapier van Florence heb ik de takjes uit de Holly Greenery collectie van Elizabeth Craft Designs gestanst en heb ik op kleur gebracht met de Distress Spritz in de kleuren Peeled Paint en Walnut Stain. 


Op de foto van het kleurenschema staan ook kerstballen. In de collectie December to Remember zitten hele leuke stansen van kerstballen. Die heb ik voor deze kaart uit het Foil Paperpad van Studio Light gestanst. 

In de Vintage Christmas collectie van Jenine's Mindfull Art zitten hele leuke kleine ijskristal stansjes. Die heb ik ook het het Foil Paperpad van Studio Light gestanst en op de kerstballen geplakt. 

Ook de bloemen komen uit de Vintage Christmas collectie van JMA en die heb ik uit het design papier van de Winter Morning van Craft O'Clock gestanst. 

Vervolgens heb ik linksboven en rechtsonder een compositie gemaakt met de bloemen, takjes en kerstballen.



Tot slot heb ik met Liquid Pearls de besjes op de takjes gemaakt en ook het hart van de bloemen gemaakt.



Ik hoop jullie met deze kerstkaart weer geïnspireerd te hebben. Alle producten die ik heb gebruikt vind je in de webshop door op de onderstaande afbeeldingen te klikken. 

Tot de volgende keer!