Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 12 september 2024

Label met plaatjes van Maremi op een andere manier.

 Label met plaatjes van Maremi op een andere manier.



Hoi allemaal!
Ook ik ben aan de slag gegaan met de boeken van Maremi. Ik volg haar al een aantal jaar op Youtube en wilde haar toch steunen dus een paar boeken besteld. Dan echter was het knippen van plaatjes niet meer zo simpel soms kan ik gewoon geen plaatjes knippen dus moest er een oplossing komen om deze prachtige plaatjes toch te gebruiken. 


De labels blijven mijn favoriet maar je kan het op elk formaat doen. Zowel de labels als de stencils zijn van Elisabeth craft design. Deze techniek is heel simpel en je hebt er niet zo veel voor nodig. Neem een stencil naar keuze en breng op wat plaatsten structuur pasta aan. Verwijder het stencil en dan neem je embossing poeder die je leuk vind. Je kan alles door elkaar gebruiken dat is het leuke eraan. Neem wat embossing poeder uit het potje met je vingers en strooi het op de structuur pasta. Wat hier en daar en zo vul je de structuurpasta op naar keuze met je embossing poeder. Je hebt er echt maar weinig van nodig. Tik te overtollige er voorzichtig van af en laat deze wat rusten. Daarna met je heat tool de embossing poeder smelten. Je zult zien als je meerdere kleuren gebruikt dat ze in elkaar smelten. 


De kleuren van de achtergrond kun je aanpassen aan je embossingpoeder. Een eenvoudige techniek is met wat plastiek de inkt  die is vermengt met wat water op te nemen van je craftmat. heel eenvoudig maar je krijgt toch een leuk effect. Als je tussen de laagjes de inkt droogt krijg je nog meer effect.


Daarna nog wat kleurtjes inkt, crayons en pencil aangebracht. Dit hoeft allemaal niet je kan gerust bij elke stap stoppen je maakt het zo druk of rustig zoals je zelf wil.


Ik heb dit plaatje gekozen uit één van de boeken. Daar passen deze gears wel super goed bij. deze heb ik uit kraft uitgestanst omdat ik deze met acryl verf ga kleuren.


Dit is ook een voorbeeld van een achtergrond. Hier zijn enkel deze twee kleuren inkt gebruikt. De rest is dezelfde techniek met stencil, structuurpasta en embossingpoeder.


Deze set van ECD is ook super om als opvulling te gebruiken. Met deze set kun je allerhande edges stansen. Deze is de 1948 Jounal edges 2.


Voor deze achtergrond heb ik dit plaatje gekozen. Bij deze ga ik deze stans gebruiken in plaats van gears.


Deze sets van Tim holtz zijn toch wel mijn favorieten de Tidbits en de Fieldnotes dat is een wat oudere set maar nog verkrijgbaar denk ik. 


Geen mooie foto maar goed. Dit zijn de inkten die ik meestal gebruik om een achtergrond te stempelen. Al naar gelang de kleur kan deze ook aangepast worden in grijs tinten. Ik heb ook niet alle kleuren inkt soms jammer maar kijken welke kleuren je veel gebruikt. Ik gebruik veel donkere kleuren bruin, zwart, grijs.  


Je kunt de gears met inkt kleuren of acryl verf of zoals hier met embossingpoeder. Deze is van WOW en is een beet platinum glitter echt mooi.



Zoals je ziet het plaatje is niet uitgeknipt zoals veel word gedaan. Deze is op een stukje cardstock gekleefd voor de stevigheid, met de Distress tool bewerkt en voor alle afwerkingen van randen gebruik ik Distress ground espresso. De teksten komen uit de stickerboekje van Jenine's art collection. De gears zijn hier gekleurd met acryl verf donker bruin, licht bruin en turquoise.



Bij deze heb ik de rand stansen en dan toch de gears met embossing poeder gebruikt. Vond ze er zeer goed bij passen dus die kleine jongen krijgt er toch.



De achtergrond van deze is met dezelfde techniek gedaan. Enkel de paddenstoel heb ik op een extra papier gekleefd voor het uitknippen zodat het wat steviger was. Door de embossingpoeder kun je niet alles plat kleven en dat zou het gaan scheuren. Dus een extra velletje papier lost het probleem op.



Deze bloemen heb ik ook een velletje papier extra gegeven. Anders is met dezelfde techniek gedaan.
Zo kun je zien dat je met veel dezelfde spulletjes toch heel verschillende labels krijgt. Zelfs met de plaatjes niet helemaal uit te knippen kun je heel leuke dingen maken.
Misschien heeft het jullie op weg geholpen om ook een paar techniekjes uit te proberen. 
Veel knutselplezier!

Heb je interesse in een artikel klik op het fotootje.



Crafter’s Companion - White Multi-Purpose Stamp Cardstock - A4 / 60 velStudio Light - Consumables - Paper Set A4 - Kraft Cardstock 250 gsm - 10 vel Elizabeth Craft Designs - Planner Mask Stencils - Set 3 Elizabeth Craft Design - Planner Essentials - The Best Of - Mask stencils 4 Elizabeth Craft Design - Devid Roodenburg - Die - Get in to Gear Elizabeth Craft Design - Art Journal Special - Florals 'n Fabrick - Journal Edges 2



Elizabeth Craft Design - Planner Essentials - The Best Of - Cutting Die Tab 4 with sliders  Tim Holtz - Cling Stamps - TidbitsStudio Light - Structure Paste White - Extra Fine Ranger - Tim Holtz Distress - Embossing Glaze - Antique Linen WOW! Embossing Powder - Mixed Media  - Etched PlatinumTim Holtz -  Distress  Crayons - Holiday Pearlescent Crayon Set #5Ranger - Tim Holtz - Distress Watercolor Pencils - 12 st - Kit #3 Distress Oxides Ink Pad - Ground Espresso Distress Oxides Ink Pad - Antique Linen

Versafine - Ink Pad - Onyx Black Stempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Fallen Leaves Art Glitter Glue - Dries Clear Adhesive 4oz/120ml

Maremi's Small Art - Collectanea Collage Pages for Art Journaling - Flowers Maremi's Small Art - Vintage Chronicals Collage Pages for Art Journaling - Fungos Maremi's Small Art - Collage Pages for Art Journaling - Industrial Little Personas