Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 11 september 2024

Joyous Christmas

Hoi,

Het is nog volop zomer, maar ik ga jullie deze keer toch inspireren met een kerstkaart. Hierbij heb ik wat oudere stansen gebruikt, maar ook nieuwe.

En de uitwerking van deze kerstkaart is ook mijn inspiratie voor jullie voor de 12 months of Christmas van juli.


 Voor de basis wilde ik een dubbele kaart hebben, maar ik wilde ook de stans uit de Vintage Christmas collectie van Jenine's Mindfull Art gebruiken. 

Hiervoor het ik Craft cardstock dubbel gevouwen en net iets groter gesneden dan de stans. Vervolgens heb ik de stans net iets over de vouwlijn gelegd en vastgeplakt. Zo wordt deze rand niet gestanst. En daarna heb ik hem door mijn stansmachine gehaald. 



Voor het design papier heb ik het blok van Winster's Sparkle van Sara Signature gebruikt. Dit is al een oude collectie en helaas is het papier niet meer op voorraad, maar gebruik wat je in huis hebt. 

De randjes heb ik met gesso bewerkt om een winterse uitstraling te geven. 


Uit 300 grams aquarel papier van Florence heb ik vervolgens kaarsen gestanst. Dit is een oude stans van Elizabeth Craft Desings van Planner Essentials collectie. Helaas is deze niet meer op voorraad, maar ik heb een alternatief van Studio Light gelinkt bij de producten hieronder. 

De kaarsen heb ik op kleur gebracht met Distress Oxide Tattered Rose en Vintage Photo.





De vlammen heb ik op kleur gebracht met Distress Ink Fossilized Amber en Stormy Sky.


Uit het 300 grams aquarel papier van Florence heb ik ook de bloemen en de takken van Elizabeth Craft Designs gestansd. Deze heb ik op kleur gebracht met de Distress Spritz Peeled Paint en Walnut Stain en Uncharted Mariner. Een deel van de bloem wilde ik wit laten, maar wel een beetje een glans meegeven. Daarom heb ik ook de Izink Dye Spray Antique Pearl gebruikt. 





In de nieuwe kerstcollectie van Elizabeth Craft Designs zit ook een hele mooie Joyous Ornament. Die heb ik uit Craft Cardstock gestanst en bewerkt met gesso. Vervolgens heb ik dit op de kaart geplakt, zodat het achter de kaarsen zou uitkomen. De kaarsen heb ik vervolgens met Foamtape verhoogd opgeplakt. 



Aan de onderkant van de kaart heb ik de bloem en de takken geplakt. 


Tot slot heb ik met Stone Drops van Nuvo in de kleur Fiery Volcano de rode besjes gemaakt en in het hart van de bloem heb ik de Liquid Pearls in de kleur Night Sky gebruikt. 



Om het geheel af te maken heb ik nog gespetterd met de Distress Spritz Fossilized Amber.

Ik hoop jullie met deze kerstkaart weer geïnspireerd te hebben. Je kunt nog altijd meedoen met de 12 months of Christmas. Voor de maand juli is dit het kleurenschema. Je mag ook iets van de foto gebruiken op je creatie.




Veel van producten die ik heb gebruikt, vind je in de webshop door op onderstaande link te klikken. 
Heel graag tot de volgende keer!