Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 16 april 2020

FACEBOOK LIVE Alcohol inkt - Janet

Hallo allemaal,

Wat was het leuk, het online paasfestival.
Een heel weekend vol live uitzendingen met diverse technieken en workshopjes.

Tijdens de tweede paasdag heb ik een live uitzending gegeven met alcohol inkt techniekjes.
Hierbij heb ik een aantal technieken uitgelegd met het gebruik van alcohol inkt.

Dit waren natuurlijk niet alle mogelijkheden, want er zijn er nog veel meer.
Hiervan komt, na de Corona toestanden, weer een workshop van in de winkel.

Maar voor de live heb ik laten zien, dat de alcohol inkt alleen werk op non poreuze oppervlakten.

Het mooiste werkt het dus op b.v. glas, tegels, mica, leuke glazen potjes.
En voor de kaarten en art journals kan je er mooi mee op Yupo papier werken.
Dit papier is speciaal voor de alcohol inkten.

Tijdens deze live heb ik niet een creatie gemaakt, maar alleen technieken uitgelegd.
Ook heb ik voor jullie een paar mooie kleuren combinaties, die ik hieronder nog even zal noemen:



Sienna - Dijon - cloudy blue met Alloy Mined.


Coudy blue - monsoon - laguna met Alloy Foundry


Lettuce - Bottle - Citrus met Alloy Statue


Pink Sherbet - Shell Pink - Salmon
hier heb ik gebruik gemaakt van het verhoudfolie


Lettuce - Bottle - Citrus , blending solution
en hierbij heb ik gebruik gemaakt van WOW Foil


En dan nog mooie blauwtinten. Dit zijn de kleuren:
Cloudy blue - Monsoon - Laguna met de Alloy Foundry

Je kan de alcohol inkt mooi uit elkaar "blazen" met een blaasbalgje.
Tijdens de live uitzending heb ik het blaasbalgje van Tim Holtz gebruikt.
Deze vind ik echt fijn en hoeft niet hard worden ingeknepen om er lucht uit te krijgen.

En wil je nu de techniekjes nog terug kijken, dat kan via deze Youtube link:






En wil je direct naar alle artikelen die ik gebruikt heb, klik dan even op het volgende plaatje:



Ranger - Alcohol Ink 15 ml - Laguna

1 opmerking:

Vigdis zei

Bedankt Janet dat je zoveer verschillende tecnieken hebt laten zien.