Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 4 april 2020

Facebooklive - 15 maart - CraftEmotions ocean kaart

Hoi allemaal!

Vandaag wil ik jullie via het blog uitleggen hoe ik deze zeekaart heb gemaakt.
Dit is een kaart die ik heb gemaakt tijdens een live uitzending.
Sommige van jullie vinden het fijn om het ook nog weer even na te lezen, dus bij deze haha. 


Allereerst ben ik begonnen met het maken van de achtergrond met de distress oxides. Ik vind het fijn om dit aan te brengen op het Paint on papier.  De inkt breng ik aan met de picked fence brushes. 
Ik begon met de kleur Walnut Stain aan de onderkant als zandlaag in de zee.
Boven de bruine laag maakte ik de zee. Dit deed ik van donker naar licht.
Boven de bruine kleur komt Faded Jeans, daarna Bleuprint Sketch, daarna Mermaid Lagoon en daarna Salty Ocean.

Dutch Doobadoo heeft mask stencils uitgebracht waarmee je bergen kan creëren. Dit is dus ook super leuk om te gebruiken voor de bodem van de zee.
Ik legde deze op mijn achtergrond, en ging met de Distress Oxide, Walnut Stain overheen.
Op de achtergrond stempelde ik bellen. Deze stempel zit bij de CraftEmotions ocean stempels.
De ocean lijn is een serie zee stempels met 6 verschillende stempels. Er waren er al 3 en sinds kort zijn er 3 nieuwe bij gekomen. Het is dus super leuk om die te gaan combineren met elkaar.

Ik heb een aantal vissen gestempeld op wit, smooth watercolor papier van Vaessen.
Ik stempelde met de versafine clair ink 'nocturne'. De stempels kleurde ik in met de Lightmarkers van Studio Light.
De markers worden verkocht in setjes, maar ik zal toch even de kleurnummers noemen waarmee ik kleurde : 13,23,24,35,37,43,47,52,71,85,86,124,F126.

Voordat ik de vissen op de achtergrond plakte, heb ik wat tacky glue met mijn vinger aangebracht op de bodem van de zee. Maar een heel klein beetje. Vervolgens ben ik er met Fab Foil van WOW overheen gegaan. Nu lijkt het net of er goud op de bodem van de zee ligt.
Ook maakte ik met de quickie glue pen wat lijm dotjes en strooide hier glitters van Nuvo overheen.
Bij het opplakken van de visjes heb ik een aantal visjes met lijm op geplakt en een aantal met foamtape. Ik vind het altijd wel leuk als er wat verschil qua hoogte is.

Toen was het tijd voor de laatste kleine accentjes.
Zo gaf ik wat extra glitter aan het zeewier met de Inkon3 pixie dust.
Bracht ik een laagje glossy accents aan op de ogen van de vissen.
Ging ik met het zwarte stabilo potlood om de visjes heen, en blende dit uit met een waterpenseel. Dit geeft ook weer extra diepte in je creatie.


Als laatste stempelde ik nog een tekst en gaf wat accenten met de witte signo uniball pen aan de belletjes.

Een leuke zeekaart heb je dus eigenlijk best snel gemaakt.
Wil je nu de live uitzending nog terugkijken? Dan kan dat hier:


Ik hoop dat jullie het leuk vonden, en misschien hier wel mee aan de slag gaan.

Tot een volgende keer!

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl 
Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht.

WOW Fabulous Foil - Bright Gold Stempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Nocturne  Distress Oxides Ink Pad - Walnut Stain Distress Oxides Ink Pad - Salty Ocean Distress Oxides Ink Pad - Mermaid Lagoon Distress Oxides Ink Pad - Faded Jeans Distress Oxides Ink Pad - Blueprint Sketch Inkon3 - Imagical Shimmer - Liquid Pixie Dust  Ranger - Glossy Accents - mini Clairefontaine - PaintON papier - Multi-Techniques - A4 
Aleene`s - Original Tacky Glue - 4 ounces Stabilo ALL - Black 8046 Joy! Crafts - Waterpenseel Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - A5 Landscape Quickie Glue Florence - Aquarelpapier Smooth 200g - Intense White - A5 - (x24) CraftEmotions - Clearstamps A6 - Carla Creaties - Mermaid 1 CraftEmotions - Clearstamps A6 - Carla Creaties - Ocean 06 CraftEmotions - Clearstamps A6 - Carla Creaties - Ocean 05 CraftEmotions - Clearstamps A6 - Carla Creaties - Ocean 04 Clearstamp CraftEmotions - Carla Creaties - Ocean 1