Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 9 september 2020

Facebooklive - Halloween met Tim Holtz stansen Lisanne Geerdink

 Hoii allemaal! 

Eventjes geleden ben ik live geweest met de nieuwste stansen van Tim Holtz.  Tim Holtz heeft onder het merk Sizzix een heel aantal nieuwe stansen uitgebracht.  Hij bracht ze uit onder het thema Kerst en Halloween, maar deze mallen kan je ook prima gebruiken voor 'gewone' kaarten.  In de live uitzending laat ik jullie in het begin zien welke stansen er zijn. Ook vertel ik erbij hoe je deze stansen kan aanpassen zodat ze ook bij een gewone kaart passen. Daar ga ik in dit blogbericht niet verder op in maar ik ga het hebben over de kaart die ik heb gemaakt. 

Ik heb een kaart gemaakt met Arthur de uil. Dit is een colorize thinlits. Deze stansen zijn ontworpen om hem op te bouwen uit allerlei kleuren. De kleuren staan ook op de achterkant van de mal bijvoorbeeld purple 1 en purple 2. Dit wil zeggen dat je al twee verschillende soorten paars nodig hebt. 

Deze uitzending ga ik de uil opbouwen met het paperpad 'Masquerade' van Authentique, maar hierbij gebruik ik ook cardstock. Als ik alle onderdelen van designpapier doe, vind ik dit te druk worden. Alle randen van de uil heb ik ook bewerkt met distress ink 'black soot'.  Ik vind het zelf makkelijk om de Quickstick te gebruiken voor de kleine onderdelen. Dit is een pen met plakgum erin zodat de kleine onderdelen hier tijdelijk aan blijven pakken. 

In het filmpje laat ik zien hoe je de uil precies opbouwt. Daarnaast heb ik ook nog een achtergrond gemaakt van papier uit het paperpad.  Dit heb ik gedaan door mijn uil op het papier te leggen, de daken van de stans haunted onderaan te leggen. Hiermee heb ik mijn maat bepaald en gesneden met een snijmachine. Dit designpapier heb ik goed bewerkt met een paperdistresser, met Halloween mag het wel goed rafelig zijn. En ook nu weer de randen bewerkt met Distress ink 'black soot'.

Zoals ik al eerder zei heb ik de daken van het spookhuis gebruikt. Hierdoor lijkt het net of de uil meer naar voren komt. Deze daken heb ik gewoon uit zwart cardstock gestanst en opgeplakt met lijm.  Ook heb ik in de hoek nog een zwart spinnenweb met spin opgeplakt en de hele kaart gemat met zwart cardstock. 


Deze keer is het een Halloween kaart, maar Arthur de uil kan je zeker ook in andere kleuren maken zodat het minder Halloweenachtig is. 

Wil je de uitzending nu nog terugkijken? Dan kan dat via dit filmpje? 


Ik hoop dat ik jullie met deze kaart heb geïnspireerd!
Tot een volgende keer! 



Alle materialen die ik heb gebruikt staan gelinkt in de webwinkel: 

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super leuk en wat een geweldige uil! Groetjes Betha