Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 28 september 2020

FacebookLIVE - werken met Caran d'Ache Neocolor II

 

 Lieve lezer(es),

Tijdens de FacebookLIVE van 19 september jl. ben ik (weer) aan de slag gegaan met de
 Caran D'Ache Neocolor II krijtjes.

Dit zijn hoog gepigmenteerde wateroplosbare krijtjes, echte kunstenaarskwaliteit. Omdat ze per stuk verkrijgbaar zijn (€ 1,60 p.st.) is het mogelijk om rustig aan een collectie op te bouwen en dat te doen met kleuren die jij zelf mooi vindt. Zo heb ik het in elk geval gedaan.

Dit is de bladzijde geworden die ik tijdens de live maakte:


Ik heb er een herfstbladzijde mee gemaakt voor in mijn herfstalbum, maar je kunt het natuurlijk ook als kaart gebruiken. Deze bladzijde ben ik begonnen met het plakken van stukjes oud boekpapier met gel medium, een old school methode om een mixed media project te starten en het geeft altijd leuk textuur aan je bladzijde. Verder heb ik gewerkt met het Leaves A5 stencil van Pronty by Jolanda de Ronde en de bladerenstansen van Studio Light. Alles is gekleurd met de Neocolor II krijtjes, je kunt uitstekend kleuren met elkaar mengen of over elkaar heen laten lopen met water. Je kunt daarvoor je vingers gebruiken of een kwast, dat is helemaal aan jou!

Dit is een oefenbladzijde, ook hier is alles gekleurd met de Neocolor II.


Eerder heb ik nog een kaart gemaakt met de Neocolor II:


Met de Neocolor II kun je ook heerlijk 'maar wat doen'. Dat heb ik op deze bladzijde gedaan. Het moest een circel met bloemen worden, maar omdat ik er een gezicht in zag ben ik gaan tekenen. Heerlijk kunstzinnig zo!


Mocht je eens willen zien hoe je een bladzijde opbouwt en kleur met de Caran d'Ache Neocolor II krijtjes, dan kan dat hier:


Ik wens je veel knutselplezier en een fijne dag toe!

Liefs, Reanna


Hier vind je de gebruikte artikelen: