Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 8 september 2020

Pop-up Diva kaart

Lieve lezer(es),

Tijdens mijn FB-live van 28 augustus 2020 maakt ik deze pop-up kaart met het Diva papier van AB Studio. 



Ik ben begonnen met A4 zwart papier. De breedte is 29,7 cm en ik heb het in de hoogte op 15 cm gesneden.
Het designpapier (het meest neutrale papier dat ik kon vinden in het Diva papierpakket) heb ik gesneden op 29x14,5 cm.
Het designpapier op de voor- en achterkant heb ik gesneden op 14,5x14,5 cm.
Verder heb ik veel geknipt, er zit een prachtig knipvel in het Diva pakket en daarvan heb ik veel gebruikt op de kaart.
Het focuspunt op de voorkant (de dame) is van het French Kiss knipvel van AB Studio.

Het zwarte papier heb ik gerild in het midden (dus op circa 14,9 cm).
Het designpapier heb ik gerild op 11 en 19 cm. Vervolgens heb ik het meest linkse deel met rust gelaten, maar raampjes gesneden uit de twee middelste stukken. Vanaf de 19 cm rillijn heb ik 1,5 cm aangehouden aan beide kanten. Vanaf de onder- en bovenkant heb ik 2 cm aangehouden en zo de raampjes met potlood getekend en met een mesje uitgesneden.
Toen dat klaar was kon ik het meest linker deel van het designpapier plakken op het zwarte cardstock. Vervolgens heb ik het deel met de raampjes en het meest rechterdeel helemaal opgevouwen over het opgeplakte deel, lijm aangebracht onder het meest rechterdeel en de zwarte kaart dichtgevouwen. Dit resulteerde erin dat het designpapier precies in de dichtgevouwen kaart past, maar nu ook een pop up element heeft (de raampjes). 

Hierna was het een kwestie van versieren. Door twee prachtige Cadence stencils heb ik twee kleuren pasta's aangebracht (zwart en goud). Dit geeft een mooi en apart effect. 
Ik heb het focuspunt (plaatje met de dame) wat hoger opgeplakt door er een stukje karton onder te plakken en vervolgens heb ik de plaatjes die ik had geknipt erom en onder geplakt. Tot slot heb ik nog Artsy Stones aangebracht met gel medium.

Mocht je het hele proces nog eens willen zien, dan kan dat hier:


Ik vind de kaart in elk geval helemaal leuk geworden!


Ik hoop je inspiratie te hebben gegeven om ook zo'n inside pop-up kaart te maken. Het geeft in elk geval heel leuk weg!

Liefs, Reanna


De gebruikte artikelen vind je hier:




 

1 opmerking:

Miriam's creablog zei

enorm mooi en sjiek ook met het goud . Gr. Miriam