Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 30 juli 2024

Fun fold card JMA Wild & Free

 Hallo allemaal,

Deze keer heb ik een fun fold kaart gemaakt met de JMA Wild & Free lijn.

De kaart is niet moeilijk om te maken. Deze keer heb ik gekozen voor roze, groen en wat bruin tinten.

Lezen jullie weer mee?..



Ik ben begonnen met het snijden van het florence smooth ivory cardstock.
Je heb nodig:
1x 30cm breed x 15cm hoog. Dit ril je op 15cm. Rillijn is 15cm.
1x 21cm breed x 15cm hoog. Dit ril je op 5, 10, 15 en 20cm. Rillijn is 15cm.
3x 20cm breed x 4cm hoog. Dit ril je op 10cm. Rillijn is 4cm.




Voor de matlagen heb je nodig:
1x 14,6cm breed x 14,6cm hoog
4x 4,6cm breed x 14,6cm hoog
6x 9,6cm breed x 3,6cm hoog

Voor het designpapier heb je nodig:
1x 14,2cm breed x 14,2cm hoog
4x 4,2cm breed x 14,2cm hoog
6x 9,2cm breed x 3,2cm hoog


De randjes van de matlaag en het designpapier heb ik beïnkt met 
distress ink walnut stain.


Nu ga je alle rillijnen vouwen in het cardstock.
Je hebt een dubbele kaart van 15cm x 15cm.
Dan neem je het deel van 21cm breed x 15cm hoog.
Dit deel heeft een plakstrook van 1cm.
Dit deel plak je boven op de dubbele kaart van 15cm x 15cm.
De opening van de kaart zit aan de rechterkant.
Zie foto hieronder



De 3 delen van 20cm breed x 4cm hoog plak je nog even niet op de kaart.

Je gaat nu eerst alle matlagen en designpapier opplakken.
Dit doe je ook op de 3 losse delen die je nog hebt.

Als dit klaar is ga je de 3 losse delen op de kaart plakken.
Deze doe je om het vouwgedeelte heen.
De onderste strook plak je op 1,2cm van de onderkant en 1,2cm vanaf de zijjkant.
De bovenste strook plak je 1,2cm van de bovenkant en 1,2 cm van de zijkant.
De middelste strook plak je hier precies midden in.

Je kaart ziet er dan zo uit!



De basis is nu klaar.
Nu kun je de kaart versieren.

Ik heb op de voorkant met een frame van mintay gewerkt.
Het frame heb ik eerst bewerkt met witte acrylverf.
Daarna heb ik er versamark champagne opgedaan.
Ik heb met 2 kleurtjes embossingpoeder gewerkt.
Ik heb de kleur Firey Fun en Sparkling Sand gebruikt.
Van beide kleurtjes heb ik wat in een bakje gedaan en dit gemengd.
Dit heb ik over het frame gestrooid en verhit met de heattool.
Het kleurde super mooi bij het designpapier.

In het midden van het frame heb ik een stukje designpapier geplakt. 
Verder versierd met die-cuts, bloemen, strik, parelspray en takjes.
Als laatste nog wat pareltjes opgeplakt.
Hieronder zie je het eindresultaat.



Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met deze kaart.
Bedankt voor het kijken naar deze blog.

Lieve groetjes Martine Krol

Hieronder vind je de gebruikte materialen





2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Alan Curtis zei

Dhr. Pedro is direct in pure lening en project(en) financiering privé/bedrijven die toegang zoeken tot fondsen op de kapitaalmarkt. Neem contact op met dhr. Pedro via e-mail: pedroloanss@gmail.com chat ook met hem via WhatsApp-berichten: +393510140339 Ze hebben me geholpen met een lening van 720.000,00 euro om mijn bedrijf te verbeteren. Het was gemakkelijk en snel toen ik de lening aanvroeg toen het moeilijk werd met mijn bedrijf. Dhr. Pedro heeft me zonder vertraging een lening verstrekt.