Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 13 juli 2024

Mix media tag

 Mix media tag.



hoi allemaal!
Deze stond op mijn to do lijstje. Vind het altijd leuk om te gaan knoeien. Ik heb deze mix media genoemd omdat de naam het zegt gemaakt met verschillende mediums. Je kan het heel eenvoudig houden of nog uitgebreider gaan doen. Het is echt uitproberen en spelen met de producten die je hebt.


Deze tag is gestanst met de stansmal van ECD Tab 4 with tags. Er zitten verschillende maten in deze set ik heb de grootste genomen. Wat misschien een goede tip is als je met verschillende soorten medium gaat werken is stevig papier. Ik heb nog uit eigen voorraad aquarel papier van 425gr super dik maar met alles die erop zit is deze niet gekruld of van vorm veranderd. Heb je geen zo een dik papier kleef er samen of kleef je aquarel papier op een stuk karton dat kan ook.


Ik ben begonnen met de achtergrond wat kleur te geven, daarvoor heb ik de oxide inkten genomen deze zijn niet zo transparant en de look is anders dan de gewonen inkt. Dat is iets persoonlijk kijk zelf wat je het mooiste vind en de producten waar jijzelf graag mee werkt. De kleur kun je deppen met een borstel sprayen enz. Ik heb de tag gedept in inkt met wat water. Er zit geen structuur in van zo moet het alles mag. Ik heb gekozen om de buitenzijden wat donkerder te maken. Daarna heb ik stuctuurpasta aangebracht met een stencil van Stamperia. Deze laten drogen en dan de structuurpasta wat kleur gegeven met de Hickory smoke.


Dan heb ik deze stans van Tim holtz 2 x uitgestanst uit hetzelfde dik papier en met dezelfde kleur inkt bewerkt.


Ik wilde deze bloemen gaan gebruiken van Mintay ze hebben heel mooi knip boekjes. Deze helleborus is één van mijn favorieten.


Met cheese cloth heb ik een beetje een haat liefdesrelatie. Maar deze keer heb ik deze wat kleur gegeven met Distres oxide Scorched timber. deze inkt gebruik ik ook als afwerking van aal delen van de tag.


Dit is het eindresultaat. Wat ik nog extra heb gedaan is hier en daar rondom de tag wat extra structuur pasta aangebracht. Nog een extra touwtje om alles in evenwicht te brengen.


Hier en daar heb ik nog wat water droplets aangebracht. En de tekst komt nog van een stickerboekje van JMA.
Misschien hebben jullie wat ideetjes opgedaan om zelf aan de slag te gaan. Het is superleuk om van een blanco pagina tot dit resultaat te komen.
Veel knutselplezier!


Dress My Craft - Water Droplet Embellishments #3 - 8mm Sizzix - Thinlits Die Set by Tim Holtz - Vault Funky Floral Wreath Distress Oxide Ink pad - Scorched Timber Distress Oxides Ink Pad - Milled Lavender Distress Oxides Ink Pad - Hickory Smoke Mintay Papers - 6x8 Book - Elements For Precise Cutting - Flora 6 
Mintay Papers - 6x8 Book - Elements For Precise Cutting - Flora 7 Mintay Papers - 6x8 Book - Elements For Precise Cutting - Greenery Pellon - Cheesecloth - White 36"X3yd

Studio Light - Structure Paste White - Extra Fine Elizabeth Craft Design - Planner Essentials - The Best Of - Cutting Die Tab 4 with slidersStudio Light - JMA Collection - Victorian Dreams - Sticker Sheets - Black, Kraft, White - English Stamperia - Thick Stencil - 18 x 18 cm - Rose Parfum - Texture Crafter's Companion - Precisie schaartje - 4.5" (11.4 cm)Studio Light - Essential Tools - Spatulas Assortment set

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Ellen zei

Schitterend gemaakt!