Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 17 juli 2024

Piramide kaart

 Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn beurt voor een nieuwe blog.

Ik heb een piramide kaart gemaakt. Voor deze kaart heb ik de JMA Wild & Free lijn gebruikt.

Kijken/Lezen jullie weer mee?...



Ik ben begonnen met het snijden van het cardstock.
Hiervoor heb ik het florence smooth ivory cardstock gebruikt.
Ik heb gesneden:
Deel 1: 18cm hoog x 23cm breed.
Dit ril je op 1, 4, 19 en 22cm.
De rillijn is 18cm.

Deel 2: 18cm hoog x 17cm breed.
Dit ril je op 1, 4, 13 en 16cm.
De rillijn is 18cm.

Deel 3: 18cm hoog x 11cm breed.
Dit ril je op 1, 4, 7 en 10cm.
De rillijn is 18cm.


Daarna snij je nog 3 delen cardstock.

Deel 1 18cm hoog x 15cm breed. Dit hoort bij het andere deel 1.
Deel 2 18cm hoog x 9cm breed. Dit hoort bij het andere deel 2.
Deel 3 18cm hoog x 3cm breed. Dit hoort bij het andere deel 3.


Nu ga je alle rillijnen vouwen.
Op onderstaande foto's zie je hoe het eruit ziet.


Nu plak je het 2e deel 1 in het 1e deel 1.
Dit doe je ook met beide delen 2 en beide delen 3.
Zie foto hieronder


Nu snij je nog een stuk cardstock van 18cm hoog x 15cm breed.
Dit plak je op de achterkant van deel 1.
Daarna ga je deel 2 op deel 1 plakken en deel 3 op deel 2.
Zorg er steeds voor dat je in het midden plakt.
Aan de zijkanten hou je steeds 3cm over.
Zie foto hieronder





Daarna ga je het designpapier snijden.
Ik heb ervoor gekozen om het designpapier zo te plakken dat het design doorloopt.

Voor de bovenkanten heb ik gesneden:
5x 17,6cm hoog x 2,6cm breed.

Voor de zijkanten heb ik gesneden:
6x 17,6cm hoog x 2,6cm breed.

Voor de binnenkanten heb ik gesneden:
1x 17,6cm hoog x 14,6cm breed. Dit is voor de binnenkant van deel 1.
1x 17,6cm hoog x 8,cm breed. Dit is voor de binnenkant van deel 2
1x 17,6cm hoog x 2,6cm breed. Dit is voor de binnenkant van deel 3.

De randjes heb ik beïnkt met distress ink walnut stain.


Nu kun je alle delen op de kaart plakken.




De basis is nu klaar. 
Nu kun je de kaart naar wens versieren.
Ik heb ervoor gekozen om de voorkant met een ATC kaartje te versieren.
Deze mal zit ook bij de JMA Wild & Free lijn.
Op het atc kaartje heb ik met allemaal producten van JMA gewerkt.
Alleen de ticket en postzegel zijn van 49-and market blossem.
Dit past super goed bij de JMA Wild & Free lijn.


Daarna heb ik op de 2 buitenste delen nog tickets en postzegels en pareltjes geplakt. 
De kaart is klaar. Je kunt de kaart nog dichtvouwen om hem te versturen.
Hieronder zie je het eindresultaat.



Bedankt voor het lezen van deze blog.
Ik hoop dat ik jullie weer geïnspireerd heb!

Lieve groetjes Martine Krol

Hieronder vind je de gebruikte materialen









2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Gerrie Haest zei

Schitterend 🌹en niet zo moeilijk te maken.