Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 22 juli 2024

Moments kaart in een doosje

Hallo allemaal,

Vandaag kom ik langs met een kaart in een doosje.
Hiervoor heb ik een wat oudere lijn van Scrapboys gebruikt / Moments 
Tja, ook ik kan niet altijd alleen maar met nieuw papier aan de slag, het oudere moet ook op whaha.


Zo heb ik dus een kaart gemaakt met daarbij een passend doosje.
Leuk om te geven en eventueel er nog geld of een cadeaubon bij in te stoppen.
De basis kaart is er eentje van 10,5 x 21. Daarvoor snijd je dus 21 x 21 cm cardstock en vouwt het dubbel. Daarop heb ik twee lagen designpapier geplakt. Eentje van 10 x 20.5 cm en daarop eentje van 9.5 x 20 cm. Deze heb ik met foam op elkaar geplakt.
Van lichtgewicht klei en een kleimold heb ik een rond frame gemaakt. 
Hierachter paste precies de klok 
Daarop heb ik weer diverse lagen plaatjes geplakt. En als laatste een bloem met een strikje.


Het deksel heb ik voorzien van een shakergedeelte.
Het uitgesneden frame heeft dus een dubbele laag met foam er tussen en glittertjes.
Op het deksel heb ik ook weer diverse plaatjes verwerkt.


En zo zit dan de kaart in het doosje.
Zelf vind ik dit wel chique om te geven.

Ik zal nog even de maten hier plaatsen voor het doosje:

Snijd cardstock van 29 x 18 en ril deze langs alle kanten op 1.5 en 3.5 cm.
Knip het in en plak er een doosje van.

Snijd cardstock van 29.4 x 18.4 cm. Ril deze ook langs alle kanten op 1.5 en 3.5 cm. Snijd er een vak uit naar wens, ovaal, rond of rechthoekig en plak er dan een deksel van.
Achter deze opening maak je dan een shakergedeelte.

De kaart is dus 10,5 x 21 cm ( 21 x 21 cm dubbel gevouwen ) Denk er aan dat je niet te ver
buiten de randjes plakt, anders past het niet meer in het doosje.

Beplak alle delen van het deksel en het doosje met designpapier en versier het naar wens.

Veel plezier en succes er mee,