Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 26 oktober 2024

#hvherfstchallenge2024 - Mirjam

 Hoi,

De afgelopen weken heeft de herfst challenge plaatsgevonden en heb ik jullie al mijn inspiratie voorbeelden laten zien. In dit blogbericht leg ik uit hoe ik de filefolders heb gemaakt.

Voor het papier en de plaatjes heb ik veelal oude(re) lijnen van Studio Light, Mintay en Alchemy of Art gebruikt. Gebruik vooral wat je zelf in huis hebt.


Week 1

Voor deze week wilde we naast de sketch ook (roest)bruin en dieren op de filefolder terug zien. 



De filefolder heb ik uit het design papier van Alchemy of Art Gold Autumn geknipt. Dit is ook een oude(re) collectie en helaas niet meer op voorraad, maar gebruik vooral wat je zelf nog in huis hebt.En voor de plaatjes heb ik oude(re) lijnen Wonderful Autumn en Beauty of Fall van Studio Light gebruikt. Daarnaast heb ik ook het Autumn Book van Mintay gebruikt. Voor de paperclip heb ik de stans van de Wild and Free collectie van Jenine's Mindfull Art gebruikt.

Week 2

Ook voor deze week was er een sketch en hierbij wilde we graag de kleur (oker) geel en jute terug zien.



Ook hier heb ik weer de oudere collecties van Studio Light en Alchemy of Art gebruikt. Van het Jute heb ik een soort van pocket gemaakt en deze vastgeplakt met dubbelzijdig tape. Daarin heb ik 2 kaartjes gemaakt met de Postage Stamps uit de Every Day Elements collectie van Elizabeth Craft Designs. Op 1 van de kaartjes heb ik een plaatje uit het design papier gekozen en voor het andere kaartje heb ik de blaadjes stans van Studio Light gebruikt uit de Grunge Collectie.

Op de achtergrond heb ik met een mask stencil en Vintage Photo nog wat structuur aangebracht. De doily is in dit geval een oude stans van Studio Light (StencilSL385) die helaas niet meer op voorraad is. 


Week 3

Naast de sketch van deze week is de extra opdracht om groen en een (herfst) tekst te verwerken. 



Voor de uitwerking van deze week heb ik gewerkt met het papier van 49 And Market en dan de collectie Vintage Artistry Nature Study. Hiervan heb ik de Rubons gebruikt en de Laser Cut Elements

Week 4

Op de sketch van deze week is het de bedoeling om oranje en pompoen terug te laten komen.



Als basis voor deze filefolder heb ik een Craft Cardstock gebruikt. Dat heb ik beplakt met de Peach Collage Sheets van 49 And Market. Het plaatje met de pompoen komt uit de Alchemy of Art collectie Gold Autumn. Dit is een oude(re) collectie. Op de achtergrond heb ik nog wat pompoen stempels gezet met de Versafine Clair Acorn. De stempel komt uit de Wonderfull Autumn collectie van Studio Light.

Tot slot heb ik hier ook weer de Postage Stamps uit de Every Day Elements collectie van Elizabeth Craft Designs gebruikt.

Week 5

En dan al weer de laatste week van deze challenge. Bij deze sketch moet ook rood en paddenstoel zichtbaar zijn.



Voor de uitwerking van deze filefolder heb ik vooral gebruik gemaakt van de oude(re) collecties van Studio Light, Wonderfull Autumn. En ook het Mintay Autumn Book heb ik hiervoor gebruikt.


Nu hebben we 5 super leuke filefolders waarin we wat kunnen bewaren. Om de filefolders zelf te bewaren, heeft Rianne een leuk bewaardoosje bedacht. En uiteraard heb ik die ook gemaakt. Dit is mijn uitwerking ervan. 




Voor de basis heb ik hetzelfde papier gebruikt als waarmee ik de filefolders heb gemaakt. Zo krijg je een leuke eenheid.

Ik hoop jullie hiermee geïnspireerd te hebben. De producten die ik heb gebruikt, vind je in de webshop door op onderstaande afbeeldingen te klikken. 

Heel graag tot de volgende keer!







Geen opmerkingen: