Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 13 oktober 2024

Kerstkaart met JMA Festive Nostalgia

 Hallo allemaal,

In de live van 9 Oktober heb ik een kerstkaart gemaakt met de JMA Festive nostalgia lijn.

Een prachtige kerstlijn in traditionele kerstkleuren! 

De prachtige stans met de poinsettia is wel echt een favoriet van mij.



Voor de basis heb je een stuk cardstock van 20cm breed x 25cm hoog nodig.
Ik heb de kleur Ruby van florence smooth cardstock gebruikt.
Dit ril je op 5 en 15 cm. De rillijn is 20cm.

Nu ga je aan beide kanten een stuk van 5cm breed x 20cm hoog wegsnijden.
Dit doe je van boven naar beneden.
Onderaan de kaart houd je dus een strook van 20cm!

Daarna maak je een rillijn van 5cm van boven naar beneden bij de 2 vierkantjes onderaan de kaart.
Deze vierkantjes kun je dan naar binnen vouwen zodat de kaart goed blijft staan als hij klaar is.

In het filmpje onderaan deze blog kun je zien hoe ik het gedaan heb.

Van het goudpapier (of andere kleur matlaag wat je leuk vind) heb je nodig:

2x 9,6cm breed x 9,6cm hoog
1x 9,6cm breed x 4,6cm hoog
2x 4,6cm breed x 4,6cm hoog

Van het designpapier heb je nodig:

2x 9,2cm breed x 9,2cm hoog
1x 9,2cm breed x 4,2cm hoog
2x 4.2cm breed x 4,2cm hoog

De randjes heb ik beïnkt met distress ink walnut stain.

Nu kun je alle delen op de basis gaan plakken.
In het filmpje kun je zien waar welk deel moet komen!

De binnenkant van de kaart heb ik versierd met stempeltjes uit de 
JMA Festive nostalgia lijn.
Daarna een mooie rub-on van 49- and market erop gewreven en nog 
een mooie tekst erop gedaan.
De tekst komt ook uit de JMA Festive nostalgia lijn.


Om de voorkant te versieren heb ik eerst een ATC kaartje gestanst.
Dit kaartje komt uit de JMA Victorian dreams lijn.
Het 2e laagje heb ik uit watercolor 300grams papier gestanst.
Dit heb ik bewerkt met de spritz sprays.
Ik heb de kleuren Barn door en peeled paint gebruikt.
Verder nog met dezelfde kleuren inkt het kaartje bewerkt.
Daarna het kaartje eerst goed gedroogd met de heattool omdat ik nog met rub-on erop wilde werken.
Het kaartje nog versierd met rub-on van 49-and market.
Wat stempeltjes en sterretjes uit de JMA Festive nostalgia lijn op het kaartje gedaan.

Daarna het atc kaartje op de voorkant van de kaart geplakt. 
Het atc kaartje steekt 2,5cm uit.

Daarna nog een mooie poinsettia, strikken en blaadjes gemaakt.
Dit bovenaan het atc kaartje geplakt.




\Nog wat gouden JMA pareltjes erop en de creatie is klaar!



Ik hoop dat jullie het weer een leuke blog vinden!
Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer!

Lieve groetjes Martine Krol

Hieronder vind je de video van de live:


Hieronder de gebruikte materialen:



1 opmerking: