Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 8 oktober 2024

Knip elementen opgebruiken

 Knip elementen opgebruiken.


Hoi allemaal!
Deze keer heb ik met een teveel aan knip elementen gewerkt.


Herkennen jullie dit? Denk van wel. Het maakt niet uit welke knip elementen het zijn of welk seizoen of stijl, we hebben er altijd een overschot van. Dus gaan we er iets mee maken. Deze zijn van Craft o' clock van vorig jaar. Maar kijk eens welke je nog hebt liggen het kan met welk plaatje dan ook.


Hierbij ga ik deze stans van Elisabeth craft design gebruiken. De Postage stamps. Deze zijn vooral heel handig met de verschillende mat laagjes die erbij zitten.


Voor de rest hebben we kleurtjes inkt nodig die een beetje bij de plaatjes passen. Het kan een Oxide inkt zijn of de gewone Distress inkt of zelfs spray. Voor deze achtergrondjes te maken gaan we een eenvoudige dipping techniek gebruiken. Wat inkt op je craftmat doen beetje water sprayen en dippen maar. Tot je vind dat het genoeg is. Je zult merken dat ze allemaal verschillend zijn en dat is het leuke eraan.


Zo denk je vast van oei dat komt niet goed maar eens het plaatje erop komt het helemaal goed. Zoals je ziet zijn er verschillende grote van de stansen. Deze zijn ook wat aangepast aan de grote van de plaatjes. Deze set stansen bevat 4 grote zodat je kan kiezen.


Zo is het helemaal anders met de plaatjes erop. Juist bij deze heb ik wat extra gestempeld de rest heb ik niet gedaan. Ik had zoveel achtergrondjes gemaakt dat ik de rest vrij simpel heb gehouden. Maar doe vooral wat jij leuk vind, simpel houden of nog extra stempelen, of lint, steentjes, kant noem maar of.


Hier is een andere kleuren combinatie gebruikt. Deze is gebruikt op de foto ook bovenaan.


Hier heb ik de rest met een fine liner een simpele omranding gemaakt.


Voor deze heb ik de kleurtjes inkt wat aangepast zodat ze weer mooi samen passen met de plaatjes.
En hier heb ik wat extra met een Posca pen gespetterd.


De sneeuwman heeft maar 1 kleurtje in de achtergrond gekregen maar het paste wel heel goed.


Eens alle plaatjes op de achtergrond zijn geplaatst kun je ze een passende postrand geven met de bijpassende stans. Dat heb ik dan ook met alle plaatjes gedaan.


Als afwerking heb ik 2 verschillende embossings folders van Tim holtz gebruikt. Deze zijn gemat op een A6 kaartje. Als afwerking heb ik op de hoogste gedeeltes van de embossing wax aangebracht. Hier heb ik zilver gebruikt op de andere goud. Ook de omranding van de postzegel heb ik wax gedaan. Als laatste een simpele tekst.




IK hoop dat jullie wat ideetjes hebben opgedaan om je overschot aan plaatjes te gebruiken. Ik vond het leuk en ontspannend om te doen. En zo heb ik gelijk heel wat kaartjes gemaakt.
Veel knutselplezier!

Heb je interessen in een artikel klik op het fotootje.

Crafter’s Companion - White Multi-Purpose Stamp Cardstock - A4 / 60 velCardDeco - Kaarten & enveloppen - A6 - Wit (100 stuks) Sizzix - 3-D Texture Fades Embossing Folder - Damask (Tim Holtz)CraftEmotions - Wax Paste Metallic - Zilver CraftEmotions - Wax Paste Metallic - Goud Fire Elizabeth Craft Design - Everything's Blooming Collectie - Dies - Postage StampsCraft O' Clock - Christmas Everywhere - Extra's to Cut Set - MixJeJe Produkt - 3D Foamtape 12mm x 2mm -  Roll XL 10 meterUni-ball Signo - Gelpen - EYE Micro - Black Vaessen Creative - 3D Foam PadsPosca Verfmarker - Fijne Conische Punt 1.3 mm - ZilverPosca Verfmarker - Fijne Conische Punt 1.3 mm - GoudArt Glitter Glue - Dries Clear Adhesive 4oz/120mlElizabeth Craft Design - The Paper Flower Coll. - Clearstamp - Seasonal Sentiments

Geen opmerkingen: