Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 23 oktober 2024

Vouwkaart met 49-and market Terracotta

 Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn beurt om jullie te inspireren met een nieuwe blog. 

Deze keer heb ik een vouwkaart met wat snij en rillijnen gemaakt.

Voor deze kaart heb ik de prachtige lijn Terracotta van 49-and market gebruikt.

Lezen jullie weer gezellig mee?...



Je hebt een stuk cardstock van 12,5cm breed x 30cm hoog nodig.
Ik heb het florence smooth ivory cardstock gebruikt.

Dit ril je op 12,5cm en 27,5cm. De rillijn is 12,5cm.


Nu ga je 2 snijlijnen maken.
Je legt het cardstok met het korte strookje aan de onderkant neer.
In het stuk boven het kleine strookje ga je de snijlijnen maken.
Je begint 2,5cm vanaf de zijkant te snijden.
Je maakt een snijlijn vanaf 12,5cm (bovenste rillijn) tot 27,5cm (onderste rillijn)
Zie foto hieronder.


Nu ga je het stuk tussen de 2 snijlijnen op 2,5cm vanaf de bovenste rillijn rillen.
Je rillijn is 7,5cm.

Nu ga je 2,5cm boven de onderste rillijn  aan de recher en linkerkant in het strookje aan de zijkanten een rillijn maken van 2,5cm breed.

Het ziet er nu zo uit als op onderstaande foto


Nu kun je de rillijnen gaan vouwen.

Je kaart model komt er zo uit te zien als op onderstaande foto


Nu kun je de matlagen en het designpapier gaan snijden.

Voor de matlagen heb je nodig:

1x 12,1cm breed x 12,1cm hoog
2x 2,1cm breed x 12,1cm hoog
1x 7,1cm breed x 12,1cm hoog
1x 7,1cm breed x 2,1cm hoog
2x 2,1cm breed x 2,1cm hoog
1x 12,1cm breed x 2,1cm hoog

Voor het designpapier heb je nodig:

1x 11,7cm breed x 11,7cm hoog
2x 1,7cm breed x 11,7cm hoog
1x 6,7cm breed x 11,7cm hoog
1x 6,7cm breed x 1,7cm hoog
2x 1,7cm hoog x 1,7cm breed
1x 11,7cm breed x 1,7cm hoog


De randjes heb ik beïnkt met distress ink walnut stain.


Nu kun je alle delen op de kaart plakken


Het deel van 12,1cm breed x 12,1cm breed plak je in de binnenkant van de kaart.


De kaart ziet er nu zo uit:



Nu kun je de kaart gaan versieren.
Aan de binnenkant heb ik gewerkt met de rub-onn uit de 
49-and market terracotta lijn.


Daarna nog een leuke tekst uit de JMA Victorian dreams lijn erbij geplakt.


Daarna de voorkant versierd. Let op dat je alleen op het middenstuk lijmt. 
Anders kun je de kaart niet meer vouwen!
Ik heb een bloementoef met een mooie strik gemaakt. 



De blaadjes zijn van ECD.
Verder nog wat die-cuts en rub-on uit de 49-and market terracotta lijn gebruikt.
De tekst komt weer uit de JMA Victorian dreams lijn.
De pareltjes zijn van scrapberry's.

Hieronder het eindresultaat van de kaart:



Super bedankt voor het lezen van mijn blog.
Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren.
Tot de volgende keer!

Lieve groetjes Martine Krol

Hieronder vind je de gebruikte materialen: