Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 12 mei 2018

Disc Bound Art Journal pagina So Spring bloem





Vandaag heb ik nog een pagina voor in mijn Disc Bound Art Journal (15x15 cm) voor jullie. 

Je weet wel, zo’n album waar je de bladen uit kan ritsen zodat je niet de angst heb dat een pagina mislukt in je album, want als de pagina niet naar je zin is doe je hem er gewoon niet in terug!
Nog een paar voordelen:
  • je kunt je pagina bijv. ook op de Gelliplate leggen
  • met inkt sprayen zonder dat de rest mee gesprayd wordt, 
  • in je stempelhulp leggen, wat met een vast album niet kan
  • je hoeft maar 1 pagina te maken dus hoeft geen spread te zijn (kan natuurlijk wel)
  • je kunt ook iets opwerken zoals bijv. die bloem op mijn pagina (mag wat dikker zijn)
  • elke keer de als je je nieuwe pagina bovenop doet heb je dus steeds een nieuwe voorkant. En ben je die zat, dan draai je hem gewoon naar achteren totdat je de gewenste pagina bovenop hebt!
Ik heb er voor gekozen om het punch board met inserts te kopen en niet een kant en klaar disc bound album zodat ik zelf kan bepalen wat voor soort en maat papier ik er in wil.

 We R Memory Keepers - Planner Punch Board W/Standard Hole Punches 6/Pkg We R Memory Keepers - Disc Punch Inserts 6/Pkg 

Voor deze pagina heb ik een vel designpapier (15 x 15 cm) gebruikt uit het paperpad van de mooie So Spring lijn van Studio Light.

Met Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Star A5 heb ik met behulp van een dauber en Distress Ink - Worn Lipstick wat motieven op het designpapier aangebracht.


Het makkelijkste is als je je pagina in een stempelhulp legt (ik heb hiervoor mijn Misti gebruikt). Leg daar de sheet op waar je stempel opgeplakt zit in de verpakking. Hier staat een afbeelding van de bloem op zodat je precies kunt bepalen waar en hoe je je bloem wilt hebben.


Leg nu je stempel op de sheet en klap de deksel van de Misti dicht. Haal de sheet van je stempel en beïnkt je bloem. Ik heb dit met Memento - Tuxedo Black gedaan omdat ik de blaadjes straks op de achtergrond nog in wil kleuren met Copic markers. Stempel nu je bloem.



Herhaal dit een aantal keer totdat je in ieder geval de blaadjes en besjes zwart genoeg vind. Er wordt later toch een ingekleurde bloem overheen geplakt dus deze bloem zie je niet meer.

Ik heb op drie verschillende plaatsen op de pagina nogmaals (delen van) de bloem gestempeld.


De blaadjes heb ik daarna ingekleurd met Copic markers YG13 en 17 en de besjes met R89.


Om de openingen in mijn pagina te maken voor mijn disc bound album gebruik ik de We R Memory Keepers - Planner Punch Board en de We R Memory Keepers - Disc Punch Inserts. Jenine heeft een disc bound pagina (in een andere maat) gemaakt tijdens een live uitzending met het punchboard. Die vind je hier


FacebookLIVE - AALL & CREATE en Discbound Journal - Zondag 29 april


Mijn Disc Bound Art Journal heeft pagina’s van 15x15 cm. Omdat dit geen standaard maat is heb ik de disc maten zelf bepaald. Ik heb hiervoor een strookje tape van 3 mm breed tegen de rand aan geplakt, dan komen de maten het beste uit. (zie rode pijl) 

Dit kun je gewoon laten zitten, hier heb je verder geen last van, ook niet als je andere formaten zou willen gebruiken.


Daarna heb ik de discs geplaatst op:  
4  17  29  42  54  67. Leg je papier tegen het tape aan en punch de openingen.


De bloem heb ik ingekleurd met R22-81-83-85-89. Je ziet het helaas niet op de foto maar de bloem heeft een hele mooie, subtiele schittering. Deze heb ik gemaakt door over de hele bloem met de Brushpen - Wink of Stella - Glitter Clear heen te gaan. 



Ik heb de bloem met stukjes foamtape opgeplakt voor iets meer dimensie. Op de foamblokjes heb ik wat lijm gedaan. Dit geeft je de gelegenheid om nog iets te kunnen schuiven zodat hij precies boven de gestempelde bloem komt.



De bloemdelen aan de randen vond ik toch iets te veel wegvallen in de achtergrond en heb ik ingekleurd met de R83.
De tekst hoort bij de bloem en heb ik gestempeld met Versafine – Ony Black. Dit heb ik ook weer in de Misti gedaan zodat je een aantal keer kunt stempelen totdat je de afdruk donker genoeg vind. De Versafine inkt maakt hele scherpe afdrukken en is daardoor heel geschikt om teksten te stempelen.



Met de Uni-Ball Signo - Broad Point Gel Pen – Black heb ik een doodle randje om de pagina getekend met hier en daar witte stipjes, net als op de besjes en in het hart van de bloem. Dit heb ik gedaan met de Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen – White.





Met Distress Ink – Black soot en een dauber heb ik de rand rondom zwart gemaakt.



En zo heb je vrij snel weer een leuke pagina voor in je Disc Bound Art Journal!



Jolanda Meursen



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel:

Studio Light - So Spring - Clearstamp A6 So Spring - STAMPSS284 Studio Light - So Spring - Paperpad PPSS75 Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Star A5 Vaessen Creative - Papiersnijder + riller - 30,5x15,2cm - 12x6We R Memory Keepers - Planner Punch Board W/Standard Hole Punches 6/Pkg We R Memory Keepers - Disc Punch Inserts 6/Pkg Stempelinkt Versafine - Mini - Onyx Black Stempelinkt - Memento - Dewdrop - Tuxedo Black Distress inkt - Mini - Black SootDistress Oxides Ink Pad - Worn LipstickJoy! Crafts - 3 daubers Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue Ultrafine tip - Glue applicator (2 stuks) Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen - White Uni-Ball Signo -  Broad Point Gel Pen - Black

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Helemaal prachtig! Groetjes Betha