Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 4 mei 2018

Inkt vakjesdoos


Hallo allemaal,

Vandaag laat ik mijn zelfgemaakte vakjesdoos voor inkt zien. Ik wilde heel graag mijn daubers bij het bijpassende doosje inkt bewaren maar kon in de winkels geen goede dozen daarvoor vinden. Dan zit er maar een ding op: zelf maken! En het patroon staat gratis als download voor jullie klaar dus je kunt hem zelf ook maken!



Ik heb zelf 3 van deze dozen gemaakt zodat ik al mijn inkt kwijt kon.


De vakjes zijn in ieder geval geschikt voor Distress Inkt Mini, VersaMagic/Memento Dewdrops met een dauber ernaast.



De blendingfoams heb ik met klittenband onder de doosjes inkt geplakt (sommige zijn namelijk net ietsje kleiner en bleven niet klem zitten). Zo heb ik alles bij elkaar.


Ik heb 4 rijen van 5 doosjes gemaakt zodat hij in mijn Ikea ladekastje past, maar je kunt net zo veel vakjes aan elkaar maken als je wilt. Bij mij is de doos ca. 27 x 20 cm.


Ik heb de dozen netjes afgewerkt met een zwarte rand er omheen (zo krijgt de doos ook iets meer stevigheid) met daarop wit en fuchsia cardstock waar ik de Noor! Design Dotterbloem op gestempeld heb. Zo heb ik mijn eigen dessinpapier gemaakt! De zwarte bloemen heb ik gestempeld met VersaFine - Onyx Black en de roze bloemen met Memento Dewdrop - Rose Bud.





Op de bloemen heb ik witte en zwarte stipjes gezet aan het uiteinde van de meeldraden met een witte en zwarte Uni-Ball Signo - Gel Pen.

Voor de stevigheid heb ik een stuk karton van een stevige verpakkingsdoos gesneden en onder de vakjes als bodem geplakt. Deze heb ik met Gesso zwart gemaakt zodat hij minder opvalt.
Lijkt het je leuk om zo'n doos zelf te maken? Hieronder vind je het patroon met geschreven uitleg en foto’s. Voor eigenaren van een Silhouette zit er ook een *.studio bestand bij.


Gebruiksaanwijzing:



Download de patronen uit Drobox door op de afbeelding te klikken:


https://www.dropbox.com/sh/vispte32im8wji4/AABWq7OwGH5CkPSIDXFk8tZca?dl=0

Je zit nu de verschillende bestanden. Klik op het bestand dat je wilt downloaden.

Klik op het blauwe vak 'Downloaden' en daarna in het vakje wat verschijnt op 'Direct downloaden'




Je ziet nu links onderin je beeldscherm het gekozen bestand staan. Download op deze manier alle bestanden. Klik daarna op het pijltje naast een van de bestanden en kies 'Weergeven in map'



Je komt nu in de map waar de computer ze opgeslagen heeft. Meestal is dit de 'Downloads' map. Je kunt ze nu eventueel verplaatsen naar een map naar keuze zodat je ze later makkelijker terug kunt vinden.

Print de patronen uit op ware grootte (dus niet door de printer de maten laten aanpassen/schalen). De afmetingen staan erbij, dan kun je even checken of het inderdaad op ware grootte uitgeprint is. Knip of snijdt de patronen uit en neem ze over op het gewenste kleur cardstock en dessinpapier.

Heb je meer of minder doosjes gemaakt, dan zul je de maat van de afwerkstroken even aan moeten passen.


Ril de vouwlijnen van de doosjes volgens tekening. Als je de bestanden met de Silhouette uitgesneden hebt, hoef je de randen niet te rillen en kun je ze gewoon omvouwen op de perforatieranden.




Zet nu de doosjes in elkaar. Op de tekening is d.m.v. grijze vlakken aangegeven waar de lijm/tape moet komen. Ik heb ze zelf in elkaar gelijmd met Dutch Doobadoo Hobby Glue. Je hebt hier maar heel weinig van nodig en het zit snel en goed vast.

Als je alle doosjes in elkaar gezet hebt lijm je ze tegen elkaar aan. Ik heb dit zelf in mijn lade gedaan zodat je aan twee kanten een steuntje hebt en je ze makkelijker recht tegen elkaar kan lijmen. Uiteraard kan het ook zonder lade.




Neem nu de afwerkstroken. Beïnkt eventueel de randjes van de stroken dessinpapier en plak ze op de stroken cardstock.

Nu kun je de stroken rondom je doosjes plakken.


Snij nu een bodem uit verpakkingskarton of chipboard van 19 x 26 cm. Deze plak je onderop de doosjes. Voor de stevigheid heb ik dit met Extra Sticky dubbelzijdig tape gedaan. Daarna kun je eventueel de bodem zwart maken met Gesso Black.

En klaar is je zelfgemaakte inkt vakjesdoos!


Veel succes en we zouden het erg leuk vinden als jullie je gemaakte vakjesdoos in onze Facebook groep laten zien!



Jolanda Meursen
Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel:
Cardstock Basic Paper - 30,5 x 30,5 cm - 2071 fuchsia Cardstock Basic Paper - 30,5 x 30,5 cm - 2007 zwart Cardstock Basic Paper - 30,5 x 30,5 cm - 2001 witUni-Ball Signo -  Broad Point Gel Pen - Black Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen - WhiteStempelinkt Versafine - Mini - Onyx Black Noor! Design - Clearstamp - DotterbloemStempelinkt - Memento - Dewdrop - RosebudDutch Doobadoo - Gesso Black 250 ml Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue Ultrafine tip - Glue applicator (2 stuks) CraftEmotions Extra Sticky Tape 6mm  


2 opmerkingen:

Hetty P. zei

Wat heb je dat leuk gedaan en bedacht.
Is even een klus, maar dan heb je ook iets
Groetjes Hetty

Betha Horsmeier-Bouter zei

Wat super goed bedacht van je en fijn dat je het patroon erbij hebt gedaan, ga het zeker proberen en dan post ik het in facebook. Groetjes Betha