Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 13 mei 2018

Steampunk Airship Adventure

Hallo allemaal! 

Met veel plezier blog ik, Miranda, hier voor het eerst.
Hieronder laat ik sta voor stap zien, hoe ik deze art journal pagina heb gemaakt.


Het is een pagina in steampunk thema, waarbij ik met name stencils en een stempel van de steampunklijn van StudioLight heb gebruikt. Het kleuren heb ik met de Distress Oxides van Ranger gedaan.

Achtergrond

Pagina met waterspray nat gemaakt.
Vervolgens met sponsjes 3 kleurtjes Distress Oxides aangebracht: Fired brick, Vintage photo, Peacock feathers.


Stencil van StudioLight op de pagina gelegd: MASKMM27.
Met de sponsjes nogmaals de 3 kleurtjes Distress Oxides aangebracht.
Ik heb het niet overal aangebracht, maar een beetje gevlekt.


Dit veelzijdige stencil van StudioLight heb ik gebruikt om de rode streejes aan te brengen: MASKMM28, Distress Oxide Fired brick.

Tekst
Met hetzelfde stencil en de Peacock feathers Distress Oxide heb ik de tekst Adventure aangebracht.

Even terug naar de achtergrond
Ik vond dat er nog iets miste in de achtergrond, vandaar dat ik nog wat dots heb toegevoegd.

Stempel Airship

Het luchtschip, ook van StudioLight, heb ik op een apart vel gestempeld met Stazon: STAMPMM247

Het luchtschip heb ik gekleurd met dezelfde Distress Oxides als ik voor de achtergrond heb gebruikt.
Hiervoor heb ik de pads gestempeld op de craftsheet. Vervolgens heb ik de inkt 'opgepakt' met een waterpenseel en de stempel ingekleurd.

Afronding

Het schip is uitgeknipt en opgeplakt. Een paar lijntjes zijn opnieuw getekend.
De tekst heb ik extra diepte gegeven door met een witte pen highlights te zetten en met een zwarte pen de schaduwkanten.
Door dezelfde drie kleuren te gebruiken, blijft het één geheel.
Deze opbouw kan je natuurlijk ook volgen met andere stencils, stempel en kleurtjes.

Dank je wel voor kijken en tot de volgende keer!
Miranda

Je kan de genoemde materialen bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt, kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

 Studio Light - Mixed Media Clearstamps - STAMPMM247 Studio Light - Mixed Media Mask Stencil - MASKMM28 Distress Oxides Ink Pad - Fired Brick Distress Oxides Ink Pad - Vintage Photo Distress Oxides Ink Pad - Peacock Feathers

4 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

Trusien zei

Wat een mooie eerste blogpost! Duidelijk en met mooie foto's.

Caroline zei

Heel knap gedaan. Leuk dat je zo stap voor stap laat zien!
Groetjes Caroline

Miranda Bosch-Thurlings zei

Dank jullie wel voor de lieve reacties.
Thank you for your sweet comments.