Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 2 juni 2021

Facebooklive Hemelvaartsdag - Maskeertechniek met Janet

                                                              Hallo allemaal,

Hemelvaartsdag was weer een dag vol live uitzendingen.
Ook ik mocht er weer 1 verzorgen. Deze keer ben ik met de dimensionale stempels van CraftEmotions bezig geweest. Dit zijn stempels die allemaal losse onderdelen hebben zodat je zelf met de maskeer techniek er een leuke bloemen toef van kan maken. Er zijn 3 setjes met deze leuke stempels. Tijdens de live ben ik met deze rozen gaan stempelen.





Door de stempels ook op maskeer papier af te drukken en uit te knippen, kan je dus zorgen dat er bloemen achter elkaar komen te liggen zonder dat je door elkaar heen stempelt.
Bij deze kaart heb ik al het maskeer papier laten zitten zodat ze allemaal afgedekt waren.

Daarna ben ik met een Blending Brush en Distress Oxide inkt er wat kleur omheen gaan zetten.
Ik heb hier gekozen voor de Speckled Egg en de nieuwe Salvaged Patina kleur.

Daarna heb ik de maskeer stickers er af gehaald en ben ik begonnen om de bloemen in te kleuren met Derwent Inktense poloden. Dit zijn aquarel potloden van hoge kwaliteit en na drogen watervast.
En wat ook fijn is, je kan ze ook los kopen. Dus dan hoef je, als je ze wilt proberen, niet meteen een hele doos vol aan te schaffen. Je kan b.v. met een roze kleur voor de bloemen beginnen en dan een groene voor de bladeren. En dan lekker oefenen.

Misschien had je hem al gezien, maar ik heb deze potloden ook op een katoenen tas gebruikt.


Dit werkt dus hetzelfde als op papier. Stempelen met een watervaste inkt, in dit geval heb ik de Versafine Clair Nocturne gebruikt en dan lekker kleuren. Op de tas heb ik de rozen uit de JMA collectie gebruikt.

De diverse mogelijkheden van inkleuren, dat heb ik in de live verteld.
Wil je die nog terug kijken, dat kan je hier doen:



En dit zijn de materialen die ik gebruikt heb:

En via deze link kan je de losse potloden vinden: 

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

hellendegraaf@gmail.com zei

Wow wat gaaf. Die tas is zo origineel