Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 5 juni 2021

Facebooklive - Inkleuren en een achtergrond van een alcohol ink lift met Janet

 Hallo allemaal,


Kleuren, wat kan dat toch een ontspannende bezigheid zijn.
Maar welk kleurmiddel kies je nu als je nog moet beginnen.
Er zijn zoveel kleurmiddelen. Ik ga proberen om er tijdens live uitzendingen elke keer wat uit te pikken.

De live uitzending die ik een tijdje terug heb gedaan, daarin kwam een stukje voor
over het inkleuren met de Derwent Lightfast. Een potlood op oliebasis die heel
mooi te mengen is met de diverse kleurstellingen. Ook kan je deze blenden met 1 van de kleuren die je gebruikt hebt, of je blend je kleurwerk met de Derwent blender. Die geeft een soort vet af waardoor je kleuren mooi helder worden en mooi met elkaar blenden ( in elkaar overlopen)

Ook had ik een tijdje terug op Facebook in de groep van
Create it with HobbyVision wat kleuren combinaties geplaatst. De laat ik hier 
ook nog een keertje zien.
Ook staat er bij de bestanden in die facebook groep een lijst met de kleuren die je kan 
uitprinten en je kleuren er op zetten die je hebt. Deze kleurenkaart moet je alleen nog
even voorzien van nummers want Derwent Lightfast heeft geen nummers.
De kleurenkaart begint bij 1 en eindigt bij 100. De potloden voorzie je dan ook
van het nummer. Ik heb dat gedaan met een stukje tape met het nummer er op en dat om mijn potlood geplakt.  Maar nu volgen er eerst wat kleuren combinaties:









Zo, dat was een mooie rijtje met kleurencombinaties.

En ik zag de stempel van de mooie Iris en dacht, die krijgt van mij een paars kleurtje.
Hiervoor heb ik de nummers: 33 - 31 - 3 en 100 gebruikt voor de bloemen.
En de nummers: 60 - 61 - 63 voor de bladeren.


Mijn kleurwerk begint altijd met de lichtste kleur heel dun op te zetten.
Dan een tint donkerder en begin ik daarmee op de plekken waar het wat donkerder is.
Dus waar de schaduw komt of de bladeren over elkaar liggen.
Deze kleur ik dan van het donkerste deel naar het lichte toe.
En met de aller donkerste kleur doe ik hetzelfde.
De paarse bloemen heb ik ook nog wat geel gegeven en heb ik met wit nog een beetje
highlights ingemaakt.

Daarna moet de bloem nog een plekje krijgen. En dat heb ik gedaan op een achtergrond
met alcohol inkt en diverse stempels en mask stencils.


En dit idee heb ik ook tijdens de live uitzending laten zien.
Ook daar heb ik de achtergrond gemaakt met een lift van alcohol inkt en diverse stempels.
Ook het kleurwerk heb ik laten zien.


En wil je deze live nog graag terug kijken, dan kan je dat hier doen:

   

 


En dit zijn de producten die ik gebruikt heb tijdens de live: 


De stempel van de Iris, die kan je hier vinden:


Geen opmerkingen: