Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 26 juni 2021

Fly challenge vlinders

  Hoii allemaal!

Wist je dat er op ons blog een super leuke challenge bezig is.  
Deze keer staan 'vlinders' centraal bij de challenge.
Nou vlinders kunnen we niet genoeg hebben toch? Ik niet haha.


Voor deze challenge heb ik als basis de butterflypocket van Elizabeth Craft Design gebruikt. 
De naam zegt het al 'butterfly' maar dat kan nog wel een beetje meer vind ik haha.
De butterflypocket kan je gebruiken voor in de lange TN van ECD.
Maar ik maak er een leuke hanger van.


Alle randen heb ik beinkt met Distress Ink Vintage Photo.
Op de foto zie je dat de hele pagina uit 3 delen bestaat. 
Aan één kant zitten al plakstrookjes waar je dubbelzijdig tape op kan plakken. 
Maar voordat ik dit ging dichtplakken, heb ik vellum over het mandala gedeelte geplakt. 
Daarna heb ik dit dicht geplakt met die plakstrookjes. 



Nu heb ik al één pocket klaar. Maar één pocket vind ik niet genoeg haha.
Ik wil heel graag nog een pocket. Voor dat ik dit ging maken, heb ik nagedacht over hoe ik dit project wil gebruiken.
De bedoeling is dat het een hanger wordt. 



Om een hanger te maken heb ik aan de 3e flap (dichte flap 2 eyelets ingemaakt. De mooie kant van het eyelet zit aan de buitenkant. Zo kan ik hier een koord in maken voor de hanger. Leuk om aan een fles wijn of bier te doen trouwens.


De basis is klaar.
Dan nu... pimpen!
Bij de butterflypocket zit een super leuke stans van een label. Deze heb ik gestanst uit het Reminscene Book 2. Op dit label heb ik stukjes van de mandala stans geplakt, een leuk takje en een vlinder.
Deze vlinder heb ik bewerkt met de Silk Microfine Glitter Saffron.
Bovenaan heb ik nog een reinforcer geplakt en een stukje hemp cord. 
Ohh en die leuke tekst 'Fly' zit ook bij de butterflypocket in.


Daarnaast zie je nog een label. Dit is een label die je kan uitknippen uit het Reminiscene Book 2.
Ik heb er alleen een reinforcer opgeplakt met een stukje hemp cord.
Ohja nog wat inkt aan de randen. 


Dan heb ik nog een setje labels gemaakt want ik heb 2 pockets in totaal.
De linker label is ook geknipt uit het Reminiscene book.
Ik heb er alleen een tekst op gestempeld met CS120 en wat van die leuke transparante vleugels van Tim Holtz opgeplakt. 
Het label ernaast is gestanst en heb ik gelaten zoals het is. 
Alleen een reinforcer en wat hemp cord en inkt. 
Lekker eenvoudig! 


Dan moet de voorkant natuurlijk ook gepimpt worden.
Links boven in heb ik een takje geplakt.
Over de hele achtergrond heb ik wat lichte stempel afdrukken gemaakt.
Ik houd de stempel in mijn hand, druk het in de inktpad, maak al een afdruk op een klad blaadje en dan op mijn pocket.
Ook op de voorpagina zit een vlinder bewerkt met Silk Microfine Glitter rust.
Als lijfje heb ik een turn mount gebruikt. Deze kun je gebruiken als fotohoekje, maar als lijfje ook erg leuk


Dan heb ik aan de voorkant nog een label gestanst uit de label set 1658.
Bij deze labels zijn stempels ontworpen die er precies op passen.
Ik gebruikte hiervoor cs212.
Aan de uiteinden van dit label heb ik reinforcers opgeplakt en hier een stukje hemp cord doorheen gedaan.


Dit stukje hemp cord is aan de achterkant vast gemaakt met een strik, en het stukje hemp cord voor de hanger heb ik ook vast gemaakt.
Ik vind het zelf weer een leuk projectje. 

Ook leuk om als cadeau te geven. Je kan er ook dan een leuke cadeaukaart of geld in stoppen.
Kortom genoeg ideeën. 

Bedankt voor het lezen van dit blogbericht.
Tot een volgende keer!

Groetjes Lisanne 

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Als je op de afbeelding klikt, kom je meteen op de juiste pagina in de webwinkel.