Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 3 juni 2021

Facebooklive - Intuïtief art journallen met Reanna

 Lieve allemaal,

Tijdens de Facebooklive van 3 mei 2021 ging ik 'gewoon aankliederen'. Niet te veel nadenken. Ik maakte uiteindelijk deze bladzijden in mijn handgemaakt junkjournal:


Deze bladzijden ben ik begonnen met het aanbrengen met strookjes restanten aan scrappapier. Dat geeft al een leuke ondergrond omdat het niet regelmatig is. Ook bracht ik washitape aan. Van tevoren weet ik nooit of je ook echt nog iets van de ondergrond ziet trouwens. Omdat ik nog wat kant had liggen, heb ik dit op de rechterbladzijde geplakt. Dit alles plak ik op met gel medium.


De laag gesso die er daarna overheen gaat kun je ook zo dik of dun aanbrengen als jij zelf wilt. Als je de gehele ondergrond nog wilt zien, dan kun je voor transparante gesso kiezen. In dit geval heb ik witte gesso aangebracht, op de ene plek dikker dan op de andere zodat je het washitape nog iets bleef zien.


Omdat ik nog meer structuur wilde, heb ik er een stencil bij gepakt en deze op enkele plekken met modeling paste op de bladzijde aangebracht.
Het kleuren deed ik dit keer met deLiquid Acrylics van Finnabair, die is watervast als het droog is. De Lindy's Magicals of sprays waren wellicht ook een optie geweest om te gebruiken. Als watervast niet echt nodig is, zou je voor het kleuren ook waterverf kunnen gebruiken. Het is maar net wat je hebt en wat je wilt.

Op de linker bladzijde heb ik met een stencil het gezicht aangebracht. Er zijn meerdere gezichtenstencils te koop, deze is van Jane Davenport. De inkt is watervaste inkt (Versafine).
Als afwerking heb ik nog gestempeld.

Afijn, veel laagjes! Mixed media is dan ook het opbouwen in laagjes met diverse mediums.
Hier kun je het proces terugzien:


Als je het filmpje niet op je mobiel ziet, kun je ook deze link gebruiken: https://youtu.be/qniwe-u3xS0

Dank je wel voor het lezen/kijken en tot de volgende keer!

Liefs, Reanna


De gebruikte artikelen kan je hier vinden: 


Geen opmerkingen: