Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 29 september 2021

Facebooklive - 6-delige cirkelkaart met Janet

 Hallo allemaal,


Voor een live uitzending had ik deze kaart bedacht.
Naja, niet helemaal zelf, want ik had er al diverse van langs zien komen, alleen waren die allemaal rechthoekig. Dus ben ik het gaan aanpassen naar een ronde.


De basis bestaat uit 6 cirkels en een strookje dat je moet vouwen.


En als je er niet te veel dikke versierselen tussen propt, dan kan het ook nog plat verzonden worden.

Voor de kaart van de voorbereiding heb ik gebruik gemaakt van het leuke Summer Flowers designpapier van Craft 'O Clock. Ook heb ik er de chipboard figuren bij gebruikt en natuurlijk wat bloemetjes uit de inmiddels bekende bloembakken whahaha...

Tijdens de live uitzending ging ik aan de slag met deze kaart in kerst sferen.
Hiervoor heb ik het mooie designpapier van Paper Heaven gebruikt.

Ik zal hier ook nog even de beschrijving in tekst neer zetten:
 
Snijd, knip of stans 6 cirkels van 10 cm doorsnede.
Snijd, knip of stans 12 cirkels van 9.5 cm doorsnede van designpapier.
Plak op alle rondjes designpapier aan beide kanten.
Snijd er een strookje af zodat je een recht kantje krijgt van 5 cm.

 

Snijd een strookje cardstock of kraft van 5 cm x 16 cm en ril deze op 2.5 – 5 – 7.5 – 10 -  12.5  en 15 cm. Het deel van 1 cm is de plak strook
Plak op alle vakjes aan 1 kant designpapier van 2 cm B x 4.5 H.
Vouw alle rillijnen naar binnen en plak het laatste deel aan het plakstrookje. Het designpapier komt aan de binnenkant!!

 

Plak de ronde kaartjes aan de vakjes van het gevouwen deel.
Op elk deel komt dus 1 kaartje. Met de platte kant naar binnen.
 Nu kan je het versieren
En deze maakte ik tijdens de live. In kerst dus.
Ze zijn nog niet helemaal af, maar dat komt nog wel en dan zal ik ze even laten zien.




En je kan er de live ook nog even bij gebruiken als je dat handig vind.

Je kan deze hier terug kijken: 



 En alle materialen die ik gebruikt heb, die kan je via deze link vinden:    https://www.hobbyvision.nl/nl/27-08-2021-janet-blaauw-kaartjes-in-kerstsferen.html

En voor de bovenste kaart gebruikte ik de Summer Flowes van Craft 'O Clock, die kan je hier vinden:

4 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Anoniem zei

super mooi Janette

Anoniem zei

Heb hem vandaag gemaakt en wat is tie leuk! Ook je tip met de klittenband ter harte genomen. Ga ik overnemen want ik zit ook met m’n lijmflesjes te klunzen

Anoniem zei

Prachtig !!!!