Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 16 mei 2023

ATC Box

 Hallo allemaal,

Dit keer heb ik een box gemaakt om ATC's (Art Trading Cards) in te bewaren.

Het model heb ik gezien op Pinterest maar ik heb mijn eigen afmetingen gemaakt.

De box is gemaakt van chipboard en beplakt met bewerkt aquarelpapier.

De afmetingen van het chipboard staan op onderstaande foto.


Het aquarelpapier is bewerkt met Distress inkt in de kleuren Shabby Shutters, Victorian Velvet, Bundled Sage, Iced Spruce en Vintage Photo.

Op bv een plastic zakje inkt aanbrengen, hierop een beetje water spuiten. Vervolgens druk je her en der hiermee op het aquarelpapier.


De kleuren 1 voor 1 aanbrengen en tussendoor even drogen met de heattool.

Met verschillende stempels nog wat afrukken gemaakt en nog een stencil van Dutch Doobadoo gebruikt om de achtergrond af te maken.


Daarna plak je de stukjes chipboard als volgt op je aquarelpapier (vergeten een foto van te maken maar heb voor jullie een tekening gemaakt 😉).
Laat tussen elk stukje wel een ruimte van ongeveer de dikte van je chipboard zodat je het later goed kunt vouwen.


Daarna dit alles even vast geklemd zodat het goed kan drogen.


Uit een papierblok uit de Jenine's Mindfull Art 20 stukjes gesneden van 7' x 3,5' inch.


Deze score je met de lange zijde boven op 3' en op 6' inch.


Het smalste strookje gebruik je als plakstrook. 


Met een cirkelpons pons je aan de bovenzijde van elk hoesje een halve cirkel uit.
Plak op ieder hoesje in het midden een stukje dubbelzijdig tape.


Van alle hoesjes de randjes bewerken met Vintage Photo.


Hierna plak je alle hoesjes op elkaar.
De voor- en achterkant beplakken met dubbelzijdig tape.


Voordat je de binnenkant van de box beplakt met een stukje design papier uit het JMA blok maak je het bovenste gedeelte van het slotje vast. 
(Bij de producten heb ik een ander slotje gelinkt, deze had ik nog liggen)

Om de dikte van het chipboard op te vangen heb ik voor het onderste gedeelte van het slotje 2 stukjes karton op elkaar geplakt en er met een papiervijl de vorm van het slotje aangevijld, dit met inkt bewerkt en de splitpennetjes alvast in dit gedeelte gedaan voordat je het kartonnentje erin plakt (door de dikte van het karton zijn de pootjes van de splitpen nu te kort). 





Alle randjes van de box beïnkt met Vintage Photo.


Als je de box nu sluit kun je de plaats van het onderste gedeelte van het slotje bepalen en dit vast lijmen met Glossy Accent.

Op de voorkant van de box heb ik nog wat ephemera van Tim Holtz geplakt en boven op de box voor de sier nog een klein handvatje.

Als laatst plak je de hoesjes aan de voor- en achterkant aan de binnenkant van de box.




Ik hoop dat ik jullie met deze box heb kunnen inspireren.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Bedankt voor je bezoek op ons blog en tot de volgende keer.

Lieve groetjes,
 Grietje


Als je op onderstaande foto's klikt kom je rechtstreeks bij het desbetreffende product in de webshop terecht.