Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 8 mei 2023

FB live - Rietjes album

Hallo allemaal,

Vandaag de beschrijving van het rietjes album.
Ik had ergens een plaatje hiervan gezien, maar kon dat niet weer terug vinden.
Dussss...zelf maar weer lekker aan het passen en meten geweest.
Ik vind dat zo leuk om te doen. 
En zo heb ik van een plaatje dit rietjes album uitgewerkt.


Omdat in die week ook net het nieuwe P13 papier binnen was gekomen, heb ik er dat voor
gebruikt. Heerlijk in frisse blauw/ rood en witte kleuren.


Her en der nog een beetje een bruine tint, zo ook de rietjes.


Aan de touwtjes heb ik nog lettertjes gehangen, ik moet alleen nog even de E omdraaien zie ik whaha..
Het album heeft in totaal 4 enkele pagina`s en is niet moeilijk om te maken. 
Maar je kan er natuurlijk zelf diverse dingen in verwerken en zo moeilijk maken als je wilt.


Op de voorkant heb ik een patrijspoort geplakt. Deze heb ik uit kraft gestanst en voorzien van een laagje wit goud wax.


Verder nog wat vissersnet en schelpjes uit Scheveningen.


En hier nog een keertje de rug van het album.
De touwtjes kan je ook vervangen door leuk lint, wat je zelf maar mooi vind.

En wil je nog eens kijken hoe je dit kan maken, dan is dit de video.

De materialen, die hebben we hier voor je op een rijtje gezet:

Dan de beschrijving:

RIETJES ALBUM.

Snijd cardstock van 21 cm x 26 cm.

Ril deze op: 4  - 5 – 6.5 – 8 – 9 – 10.5 – 12 – 13 – 14.5 – 16 – 17 – 18.5 – 20 -21 cm.

Je rillijn is  21 cm lang.

Vouw er nu bergen en dalen van volgens uitleg.

 Snijd 4 delen cardstock van 20 x 15 cm.

Plak deze tussen de 1.5 cm bergen.

Maak in de 1.5 cm bergen gaatjes op 2.5 – 5 – 10 – 15 en 17.5 cm. Deze gaatjes moeten de grootte hebben van de doorsnede van de rietjes.

 Snijd 2 delen chipboard van 14.5 cm x 20 cm.

Snijd 2 delen cardstock van 18 cm x 24 cm en plak dit om het grijsboard.

Snijd 2 delen cardstock van 14.5 x 20 cm en plak dit op het overige deel grijsboard zodat het helemaal ingepakt is.


Plak deze delen aan de voor en achterkant.

Haal de rietjes door de gaatjes.

Haal lintjes door de gaatjes.

Plak op de voor en achterkant een lintje

om het te sluiten.

Ik dank je weer voor het langskomen, en mocht je er eentje maken, laat je het dan nog even zien?



 

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi! Groetjes Betha