Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 19 oktober 2023

FBLive - ATC Coins bewaardoos

Hallo allemaal,

Bij HobbyVision zijn we weer een challenge gestart.
Dit keer is het een herfst challenge met ATC Coins.
Dit zijn kleine ronde kaartjes van 6,3 cm doorsnede die je eventueel kan ruilen.

Voor deze challenge heb ik deze bewaardoos ontworpen.
Zo kan je je eigen ATC Coins bewaren, of de geruilde er in stoppen.

Maar zoals ik tijdens de live al vertelde, kan je met de doos natuurlijk ook wat anders doen 
bijvoorbeeld als kadootje geven met wat lekker er in.


De eerste doos die ik had gemaakt is deze, maar ik vond hem zelf nogal wat aan de grote kant.


De buitenkant heb ik versierd met diverse herfst plaatjes.
Met wat uitgestanste letters heb ik er ATC COINS opgeplakt.


De tweede die ik maakte heb ik wat aangepast qua maten.
Nu kunnen er nog steeds de Coins in die wat buiten de lijntjes zijn gemaakt maar
de doos is iets minder grof.


Ook hier voor heb ik weer diverse herfst plaatjes gebruikt.


De randjes van deze koker heb ik allemaal voorzien van witte gesso.

En dan koker drie, die heb ik tijdens de live gemaakt.
Daarin vertelde ik dat ik het patroon nog even op het blog zou zetten, dus bij deze:



                  Snijd chipboard van 0.9 mm dik ( Dutch Doobadoo) in de maat: 20 cm x 13 cm .

Ril deze op allemaal rillijnen van 1 cm. Je rillijn is 20 cm.

Snijd chipboard van 20 x 15 cm.


Ril deze ook op allemaal rillijnen van 1 cm. Je rillijn is 20 cm.

Snijd chipboard cirkels van 0.9 cm dik.

2 x 8 cm doosnee

2 x 8,2 cm doorsnee.

Neem de cirkels van 8 cm en teken het midden af.

Plak nu het deel met de rillijnen van 20 x 13 cm van middenlijn tot middenlijn OM de cirkel.


Dus de rand van de cirkel krijgt lijm en de gerilde delen plak je dan OM de cirkel



Pak nu de cirkels van 8.2 cm doorsnede en teken ook het midden af.


Plak het gerilde deel OP de cirkels en niet verder vastplakken dan de middenlijnen van de cirkel. 
Er blijft dan een flapje over als overslag voor de sluiting


Nu gaan we de randjes van de cirkels wat verstevigen met cardstock.

Snijd hiervoor strookjes cardstock of kraft van 12 x 3 cm. Deze ril je op 1.5 cm ( Je rillijn is 12 cm )


Knip er dan hoekjes uit aan beide kanten




Plak deze zigzag strookjes nu door de hoeken zodat de cirkel goed vast komt aan de gerilde delen.



Snijd een stuk cardstock of Kraft van 20 x 3 cm en ril deze op 1.5 cm. Je rillijn is 20 cm.

Plak dit met 1 helft op de ene halve koker en met de andere helft op het andere deel.


Dit kan je makkelijker doen door eerst een deel van het strookje op 1 deel van de koker te plakken. Dan de kokers in elkaar schuiven en het tweede deel van het strookje erop te plakken


Snijd een strookje kraft of cardstock van 19.8 x 3 cm. Ril deze op 1.5 cm en plak deze aan de binnenkant van de vouwlijn-scharnierkant.

 

Nu gaan we hem beplakken met designpapier.

Eerst de cirkels, dus de zijkanten. Hiervoor ben je nodig

4 cirkels van 8 cm, twee van deze knip je een heel klein randje af omdat we aan de binnenkant die verbinding hebben geplakt met die zigzags. Dus daar moet iets van het designpapier af.

4 cirkels van 8.2 cm en ook hier knip je van twee een heel klein randje af.

Snijd designpapier van 20 cm Breed x 15 cm hoog en plak dit op de bovenkant.

Snijd designpapier van 20 cm breed x 13cm hoog en plak dit om de onderkant.

HEB JE EEN SLUITING DIE DOOR HET DEKSEL MOET, DOE DAT DAN NU EERST VOORDAT JE DE BINNENKANT BEPLAKT.

Snijd designpapier van 19.8 x 15  en van 19.8 x 13 cm voor de binnenkanten.

PAS DIT EERST EVEN VOOR JE GAAT PLAKKEN WANT HET KAN ZIJN DAT ER NOG IETS AF MOET.

Neem nu twee rietjes en plak die op de onderkant zodat de koker blijft staan.

Versier nu de koker naar wens en stop hem straks lekker vol met de ATC Coins.

De eerste twee Coins zitten er in. Dit was de eerste week van de challenge.

De opdracht was POMPOENEN.

Wil je meer weten over de challenge, kijk dan even hier:

https://hobbyvisiondt.blogspot.com/2023/10/hvherfstchallenge2023.html

En wil je hier de live uitzending van bekijken, klik dan op onderstaande video±

Mocht je mee gaan doen, dan wens ik je veel plezier met het maken van de opdrachten.

En de materialen die kan je hier vinden:

https://www.hobbyvision.nl/nl/11-10-2023-janet-blaauw-atc-coin-s-bewaardoosje.html?fbclid=IwAR3eXZ4JOvTq0LLFoWQSr1MDuxsytDkUCqHvYqm7AtGEZ4N-mQhylptHsvk

Ik dank je weer voor het langskomen, en tot snel maar weer,



                                       
 

Geen opmerkingen: