Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 21 juni 2019

Hold on tight to your dreams!

Hallo allemaal!

Vandaag wil ik jullie dit dubbele memory dex kaartje laten zien.
Deze memory dex kaartjes zijn super leuk om te maken.
Ook is het een creatie die wat sneller klaar is, voor als je maar even tijd hebt om te freubelen.
Dit was in mijn geval zo.

Ik ben gestart met het stansen van de memory dex stansmal van Studio Light. Dit doe ik uit het Paint On papier omdat ik met de distress oxides ga werken.
Het Paint On papier vind ik het prettigst werken met de distress oxide. 
Als ik een dubbele memory dex maak, plak ik met mallen de 2 delen op de achterkant aan elkaar. 
Dit zorgt ervoor dat je de kleuren kan laten doorlopen.

Voor de achtergrond heb ik de distress oxide kleuren: Mustard Seed, Rusty Hinge en Walnut Stain gebruikt. Dit breng ik aan met de super fijne borstels van Picket Fence.
Daarna heb ik met mijn acrylblok per gebruikte kleur, lichte afdrukken gemaakt. Ik leg daarbij het acrylblok op het papier en maak een draaiende beweging. Dit herhaalde ik met alle 3 de kleuren.
Verder heb ik op de achtergrond nog wat stempels uit de Grunge lijn van Studio Light gebruikt. Deze blijven een stoere look geven! 
Ik stempel hierbij eigenlijk altijd met de archival inkt. In dit geval met de kleuren: Serpia en Coffee. 

Daarna heb ik nog gekozen om de super leuke stempel met hartjes, ook uit de Grunge lijn van Studio Light, te gebruiken.
Ik stempel eerst de hele afdruk in het zwart op mijn achtergrond. Daarna stempel ik het geheel nog een keer op het water art papier van Vaessen zodat ik ze kan inkleuren.
Ik kleur ze apart in zodat ze uiteindelijk uit het geheel springen. 
Deze keer heb ik ze ingekleurd met de Studio light markers, nummer: 92 en 45. 
Dit heb ik met foam blokjes opgeplakt.

Als laatst heb ik nog met een mask stencil van Dutch Doobadoo wat sparkle medium( cinnamon) aangebracht, de randen bewerkt met de distress oxide kleur 'ground espresso', een doodle randje gemaakt en een tekst van Tim Holtz opgeplakt. 
En natuurlijk nog een zwarte rand gestanst. 

Zo heb je best snel een leuk kaartje klaar om weer aan de spinner te hangen.

Ik hoop dat ik jullie weer inspiratie heb gegeven met deze creatie. 
Tot de volgende keer! 

Alle gebruikte materialen zijn te koop bij www.hobbyvision.nl . Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht. 
Clairefontaine - PaintON papier - Multi-Techniques - A4 Studio Light - Embossing Die Cut - Stencil Essentials nr.119   Distress Oxides Ink Pad - Walnut Stain Distress Oxides Ink Pad - Rusty Hinge Distress Oxides Ink Pad - Mustard Seed Distress Oxides Ink Pad - Ground Espresso Picket Fence Studios - Blender Brushes 4/Pkg Studio Light - Grunge Collection - Clearstamp SL340 Studio Light - Clearstempel Grunge Collection 2.0 - STAMPSL362  Studio Light - Clearstempel Grunge Collection 2.0 - STAMPSL365  Ranger - Archival inkt - Sepia Ranger - Archival Inkt - Coffee Ranger - Archival inkt - Jet Black Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Rolodex Doodle Mix 2 Uni-Ball Signo -  Broad Point Gel Pen - Black Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen - White CraftEmotions - Cardstock GLAD - 30,5x30,5cm - Zwart (10 vel)                




1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaartjes! Groetjes Betha