Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 12 juni 2019

Mixed media // love with all your heart



Voor deze keer maand ik een super tof mixed media projectje met het fantastische rust paste van FinnaBair. In een handomdraai heb je je project een roestige uitstraling gegeven.
Om het allemaal nog wat meer structuur te geven begin ik met de puimice pasta op de ondergrond. Deze laat ik goed drogen. Daarna pak ik de donkergroene kleur van de drie potjes. Op de verpakking staat dat je de pasta met een palet mes aan moet brengen. Dat deed ik natuurlijk eerst netjes. Algauw bedacht ik me dat een kwastje of vingers net wat handiger zijn ;).
Als ik her en der de groene kleur heb opgezet, ga ik verder met de blauwe. Bij mij is deze wat stugger van structuur, het kwastje werkt hier niet voor en dus stap ik helemaal over op vingers. Ondertussen bedenk ik me dat touw eromheen winkelen heel tof is. Ik pak de lichtste kleur uit de set en wikkel het om het hart heen. Ik plak m vast met heavy body gel en smeer het touw een beetje in met de lichtste kleur, de beige.

 



Nu de basis zo goed als klaar is, is het tijd voor wat afwerking. Ik plak wat ijzeren elementjes vast met heavy body gel, de ritssluiting, de tandwielen en het toffe roestige hartje.
Ik mis nog een beetje meer effect en voeg de Ginger Sparks, deze breng ik aan met een heel klein kwastje in de linkerbovenhoek. Op de metalen elementjes en de ritssluiting breng ik wat zwarte sparks aan. Zo passen ze nog beter in het geheel. Als laatste plak ik de tekst op een stukje ribbelkarton en plak deze weer vast met heavy body gel.

  

Ik hoop jullie hier mee weer te inspireren en aan te moedigen om zelf heerlijk aan de slag te gaan.  💙





Gebruikte materialen:

 Finnabair - Art Extravagance Texture - Fantasy Paste - Old Walls Finnabair Art - Heavy Body Gel - 8.5oz - Transparant Crafter's Companion - Sara Signature Collection - Nautical Collection - Jute Twine Finnabair - Art Basics - Mixed Media Silicone Brush 1" Finnabair Art Alchemy - Acrylic Paint - Sparks - Raven Black Finnabair Art Alchemy - Acrylic Paint - Sparks - Ginger Magic Finnabair - Mechanicals - Machine Parts Finnabair - Mechanicals - Hardware AccentsFinnabair - Mechanicals: Tin hearts

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

Ela zei

Prachtige mixed media hart, erg knap gemaakt. Groetjes Ela