Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 13 juni 2019

Live uitzending alcohol inkt en Lavinia stempels

Hallo allemaal,

Jullie hebben vast al wel wat van mijn kaarten gezien die ik met alcohol inkt
en Lavinia stempels had gemaakt.
Daar is dit er ook eentje van. Ik vind dit zo leuk om te doen ;)

En gisteravond heb ik er ook een live uitzending mee gedaan waar ik 
geprobeerd heb om het uit te leggen hoe je dit soort kaarten kan maken.

Bovenstaande kaart heb ik als volgt gemaakt:
Eerst snijd je een stuk Yupo papier op maat. Dit papier ben je echt nodig omdat dat synthetisch is. Hier gaat de inkt mooi op vloeien.

Als eerste heb ik er licht gele alcohol inkt op gedaan met een blending tool.
De gehele kaart is dan geel. Daarna ben ik met diverse andere kleuren stippen inkt gaan zetten aan de randen van de kaart. Nadat er ongeveer 2 a 3 kleuren op zitten ben ik ze gaan blenden met een tool en een klein beetje blending solution. Daarna weer begonnen met aanbrengen van stippen inkt.
Net zo lang tot ik het wel oke vond.
In het midden heb ik met een blendingtool en blending solution een opening gemaakt en voor de cirkel ( zon - maan )  heb ik de inkt bijna verwijderd. 

Toen het geheel goed droog was ben ik er op gaan stempelen met Archival inkt en de leuke Lavinia stempels. Zo kan je hele leuke tafereeltjes maken.

Als laatste heb ik het nog op wit en zwart papier gemat.
En met een witte posca pen heb ik hele kleine witte stipjes aangebracht.


Dit is een beetje de geschreven versie van de live uitzending.

Heb je de live gemist, dan kan je hem nu ook bekijken op ons
YouTube kanaal:




 Tim Holtz - Alcohol Ink White Yupo Paper - 10 Sheet Ranger - Alcohol Blending Solution  Ranger - Alcohol Ink Mini Appicator Tool - Replacement foamRanger - Alcohol Ink Mini Applicator Tool - (2pc/10 Felts)Tim Holtz - Alcohol Ink Storage Tin Ranger - Alcohol Ink Tool Set - 3 Synth Brushes & Mini Mister  Lavinia Stamps - Celestial TreeRanger - Archival inkt - Jet BlackRanger - Archival Inkt - Wendy Vecchi #3 Jumbo Ink - Watering Can 


1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Helemaal geweldig en fijn dat je het ook even beschreven hebt. Gisteravond filmpje tot de helft gekeken en de rest kijk ik vandaag terug, vond het super leuk! Groetjes Betha