Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 26 september 2023

FB live - WITTE KERST met huisjes

Hallo allemaal,

Toen ik de kleine huisjes van Find-It zag vond ik die zo leuk en kreeg het idee om er

een soort van doorkijk kaartje mee te maken. En wat is er dan leuker om dit ook weer met jullie in een live uitzending te delen. Dus dat heb ik gedaan. 

Het prototype had ik gemaakt met veel wit een een beetje designpapier.



Aan de binnenkant heb ik aan de linkerkant nog een stansje van CraftEmotions gebruikt.
Deze stans duwt de tekst in het midden wat naar beneden en de randjes komen dan wat omhoog.


Op de huisjes kan je eventueel ook nog sneeuw aanbrengen. 

Dit heb ik nog gedaan, nadat ik deze foto had gemaakt hihihi..soms ben je een beetje te snel..


Maar zoals altijd heb ik ook nog even de maten en stappen voor jullie uitgeschreven.


Snijd cardstock van  23 x 15 cm. Ril deze op 10.5 – 12.5 cm. ( DEEL 1 )

Snijd cardstock van  24 x 15 cm. Ril deze op 10.5 – 12.5 en 23 cm. ( DEEL 2 )

Snijd cardstock van  12.5 x 15 cm. Ril deze op 1 en 11.5 cm ( DEEL 3 )

 


Teken op de achterkant van deel 2 hulplijntjes op 2 cm vanaf de randjes. Deze komen dan in het tweede gerilde vakje naast de rillijn van 1 cm.



Snijd dit deel er uit.

Neem nu deel 3 en teken langs de rillijnen hulplijntjes op 3 cm



Neem nu deel 1 en plak aan de binnenkant designpapier, doe dit aan de rechterkant, dus je rillijnen liggen links

Neem deel 2 er bij en maak eventueel aan de linkerkant, dus het dichte deel , bovenaan een uitsparing met b.v. een duimpons of pons een halve cirkel er uit.

Plak nu deel 1 met het designpapier er bovenop. ALS POCKET !! 



                                               Leg dit deel even op zij en neem deel 3.

Plak hier de huisjes en de boompjes achter en op.

Plak ook iets op het deel met het designpapier.

Nu plak je deel 2 met de rechterkant vast aan de 2 cm rillijn TEGEN DE RILLIJN AAN




Sla het geheel dicht en plak ook achter de andere opening huisjes en boompjes.

Als je het vol genoeg vind, dan vouw de beide delen dicht en plakt er de linker rilstrook van 2 cm weer tegenaan.

Snijd een label van ongeveer 8 cm x 14 cm. Plak er bovenaan twee halve cirkels en schuif het in de pocket.

Nu kan je alles beplakken of versieren naar wens.

Eventueel kan je er nog een lintje aan doen om het te sluiten.

Het kaartje wat ik in de live maakte, heeft toch iets meer kleur gekregen dan de bedoeling was, zo zie je maar dat het tijdens een live zo weer anders kan gaan dan gepland whahaha...

En wil je nog eens de live bekijken, dat kan je hier doen:

De materialen van deze live, die kan je hier vinden:


2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

Chantal Pauwels zei

super mooi