Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 4 december 2015

Big to Knit ... een poncho breien !!!

Goedemorgen allemaal !!!

Deze keer laat ik jullie een totaal andere creatie zien dan jullie van mij gewend zijn :)

Ik maak niet alleen kaarten, maar mag ook graag met haken, fotografie of andere dingen bezig zijn.

Toen ik vorige week vrijdag bij HobbyVision was, gezellig mee deed met de PanPastel cursus, kwam er een grote doos van Katia binnen met superrrrr grote bollen garen.

Ik zei gelijk al tegen Jenine ... woowwwwww ... wat gaaf zeg.

Toen was al snel ... wil jij dit voor ons maken ... ehhh ....
jawel hoor hahaha, maar het was al tig jaar geleden dat ik voor het laatste breinaalden in mijn handen had :)
Maar ... niet getreurd, ook dit verleer je niet hoor.
Alleen wel weer even wennen om van patroon te lezen, niet altijd mijn sterkste kant :)

Dus ging ik met 1 grote bol Big to Knit van Katia naar huis. Bij aankoop van het garen krijg je het patroon er gratis bij !!!

Thuis gekomen ben ik  natuurlijk gelijk aan de slag gegaan.
Hoe eerder het af is, des te sneller kan het in de etalage pronken.


Je hebt breinaalden 6,5 en 7 nodig, een kabelnaald en een haaknaald 4,5.

Je begint met breinaald 7.

Op een gegeven moment moet je bij de hals steken opnemen om de kraag te maken, nu gebruik je breinaald 6,5.
De kraag wordt 24 cm hoog.

Daarna ga je alles in elkaar zetten, maar bij de kraag heb ik het even anders gedaan.
Volgens patroon moet je de bovenkant van de kraag 2 cm naar binnen slaan, dus een zoompje maken voor de koord die je gehaakt hebt.
Dit vond ik persoonlijk niet zo mooi, dus heb hem helemaal naar binnen gevouwen en vastgemaakt op de rand waar de aanhechting zit van de hals/kraag.
Zo valt hij in mijn opinie mooier :)

Houdt er rekening mee dat je eerst je gehaakte koord in de kraag legt, voordat je deze vast zet.

Vervolgens heb ik deze met een haaknaald naar voren gehaald.


Het model is scheef, houdt daar dus rekening mee als je je koord naar voren haalt.
Doe hem eerst even om en bepaal dan wat jij als voorkant wilt hebben.


Nog even showen met de poncho en klaar maken voor verzending.

Vanaf morgen is hij in de winkel te bewonderen :)

Ik hoop dat ik jullie ook met deze creatie heb kunnen inspireren, is weer eens wat anders :)

Alvast bedankt voor je bezoekje, een heel fijn weekend toegewenst en tot de volgende keer !!



Breiwol Katia - Big to Knit - 501 BeigeBreinaalden Kunststof 6.5mm - 40cm   Kabelnaalden 2 en 5mm   Clover - Amour Haaknaald - 4.5 mm




5 opmerkingen:

Frosien zei

Hij is supermooi Astrid! Groetjes Frosien

Jenine zei

Echt zoooo gaaf <3

Kyllah zei

Dank jullie wel 😁 xx

Kyllah zei

Dank jullie wel 😁 xx

Anoniem zei

Wat is hij mooi!!!!
Adri