Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 23 december 2015

HINTS SCRAP 'N CHAT 22 DECEMBER 2016

HINTS SCRAP ’N CHAT 22 DECEMBER 2015-12-16

Het was gisteren weer zover...een Scrap 'n Chat in de hobbyvision faceboogroep.. deze keer mocht ik hem weer doen. En ooh wat was het weer een dolle boel zeg... een hoop geklets over geflapper en geflip en  heb heel wat afgetypt...maar wat gezellig weer!!!
 Ik had laatst iets leuks gezien op pinterest en vond dat eigenlijk best leuk om met de groep te maken dus dat is het geworden..Ik heb er dan zelf een doosje bij verzonnen om het in te doen.

Basisbenodigdheden zoals mes, rilpen, liniaal, potlood, lijm, tape,schaar…
Natuurlijk spulletjes om je creatie te pimpen zoals bloemen, stansjes,deco materialen etc.


Deel 1-Cardstock 29,9 x 24 cm

Deel 2-Cardstock 13 x 13 cm

Deel 3-Cardstock 9,2 x 30cm

Ik heb 1 kleur cardstock gebruikt voor alle 3 de delen!! 

Design papier:

Voor deel 1
12x 7,6 x 7,6cm
3x 7,6x 3,6cm
2x 7,6 x 4cm

Voor deel 2:
1x 8,8x8,8cm
4x 8,8x1,7cm

Voor deel 3:
2x 8,8x1,8cm
2x 8,8x8,8cm

2 stukken lint van ongeveer 20cm
Een pons  met een doorsnee van ongeveer 2 of 2,5 cm. Je kunt natuurlijk ook een muntstuk hiervoor gebruiken.

Hier komen de hints die zijn gegeven.



HINT 1- NEEM CARDSTOCK 1 EN RIL DIT OP HET LANGE GEDEELTE OP 8 -8,3 -16,3 -16,9 -24,9 -25,4 CM EN HET KORTE GEDEELTE OP 8 EN 16 CM.
VOUW DE RILLIJNEN GOED OM.


HINT 2- LEG HET VEL ZO NEER ALS OP DE FOTO DUS MET DE SMALSTE VAKJES ONDERAAN EN KNIP OF SNIJD NU DE KORSTE STUKJES TUSSEN DE VAKJES WEG ZOALS TE ZIEN IS OP DE FOTO.


HINT 3- KNIP NU DE ONDERSTE ZIJFLAPJES WEG( ZIE FOTO)



HINT 4- DRAAI HET VEL OM ZODAT HET SMALLE LOSSE FLAPJE NU BOVENAAN KOMT. VAN DE 3 FLAPJES SNIJD OF KNIP JE NU DE HELFT WEG(zie foto)
DUS ZIGZAGGEND.
.

HINT 5- PONS NU HALVE RONDJES UIT DIE FLAPJES



HINT 6- PLAK NU ALVAST DESIGN PAPIER OP DE 3 MIDDELSTE VAKJES EN PLAK HEEL SMAL TAPE OP DE ZIJKANTENVAN DE SMALLE FLAPJES(OF EEN KLEIN RANDJE LIJM EROP SMEREN) EN PLAK HEM DAN DICHT ZOALS OP DE FOTO


HINT 7- JE KUNT NU JE MINI BOEKJE SCRAPPEN MET ALLE GESNEDEN DESIGN VELLETJES. JE KUNT HET DAARNA INKLAPPEN TOT EEN MINI ALBUM DOOR DE VIERKANTE ZIJFFLAPJES NAAR BINNEN TE VOUWEN(DUS OVER DE POCKETS HEEN) EN DAN VAN ONDEREN NAAR BOVEN DICHT VOUWEN.
VOORDAT JE DE ACHTERKANT GAAT BEPLAKKEN , PLAK JE OP HET BOVENSTE VIERKANT AAN DE ACHTERZIJKANTEN EEN STUKJE LINT MEE.ONGEVEER 1,5 CM VANAF DE VOUWLIJN. DAARNA KUN JE ALS ALLERLAATSTE HET KORTE BOVENSTUKJE OVER JE BOEKJE VOUWEN EN DICHTSTRIKKEN MET HET LINT.




EXTRAATJE!!
IK VOND HET WEL LEUK OM NOG EEN KLEIN DOOSJE TE MAKEN WAAR DIT MINI BOEKJE IN PAST,,DUS HEB NOG EEN AANTAL HINTS VOOR JULLIE.


HINT 8- NEEM CARDSTOCK 2 EN RIL DIT RONDOM OP 2 CM


HINT 9-KNIP DE HOEKEN IN ZOALS OP DE FOTO EN PLAK DE STUKJES TEGEN DE BINNENKANT.





HINT 10- NEEM CARDSTOCK 3 EN RIL DIT OP 9,2 – 11,4 – 20,6 – 22,8CM

.
HINT 11- PLAK HET DICHT ZOALS OP DE FOTO.

NU HEB JE EEN SOORT VIERKANT LUCIFERS DOOSJE WAAR JE JE ALBUM IN KUNT DOEN.
LEUK OM BIJVOORBEELD EEN CADEAU KAART IN JE ALBUM TE VERWERKEN EN ZO IN EEN DOOSJE WEG TE GEVEN.
DE SCRAPPIES EROP PLAKKEN, VERSIEREN EN KLAAR!

Ook kunnen jullie weer een prijs hier mee winnen en deze keer zelfs 2 want ook ik sponsor een prijs!!
Jullie kunnen tot en met donderdavond 24.00 uur je creatie laten zien in de facebookgroep  en daarna kiezen we 2 winnaars!

Dit heb ik  ervan gemaakt!

Toen ik het kleine rudolfje bij iemand op de kaart zag was ik meteen verkocht en moest ik hem gewoon aanschaffen...  Het is een stans van Marianne Design..het mutsje komt weer van een ijsbeer stans dus ja die toen ook maar meteen gekocht..
Ik heb rudolf lekker tussen het kerst materiaal gezet , met een kadootje erbij en vond nog een oud stempeltje met 'do not open until 25 december!!' Leuke combi dacht ik zo!!
De takjes zijn van Leane Creatief!
 Op de voorkant van het laatje heb ik een tekst op geplakt maar dan zo dat je op deze manier ook makkelijk het doosje kan openschuiven.
Het papier wat ik gebruikt heb is van Maja design- Home for the holidays en dan voornamelijk de vellen met rood erin.

Als het laatje open gaat komt het mini boekje eruit..
 Op het strikje heb ik 3 kleine belletjes geknoopt met een label eraan die ook uit het design papier geknipt is.
De bloemetjes zijn weer van Marianne Design!
Als je het boekje 1 maal openklapt zie je alvast de voorkanten.. Hier heb ik ook voornamelijk de afbeeldingen van het papier op gebruikt. De kraft teksten zijn van Tim Holtz.



Klap je dan de flapjes open dan komen er nog 3 pockets te voorschijn. Hier heb ik diverse labels in geschoven maar  je zou er ook  een cadeaubon in kunnen doen.. Zo is het toch een geweldig geheel om kado te geven!


Ik ben erg benieuwd naar de creaties van iedereen die mee heeft gedaan en natuurlijk ook wat jullie ervan vonden!!


Scrappapier Maja Design - Home for the Holidays - Diecuts  Marianne Design - Collectable - Eline`s Reindeer  Marianne Design - Collectable - Eline`s Polar Beer  Stansmal - LeCrea Lea’bilitie® - holly leave, pine branches
Kraft cardstock - bruin - 30,5 x 30,5 cm - pak รก 20vl  Klosje jute touw 25 gr.Paper Distresser - Tim HoltzBelletjes met kruisopening - 8 mm - Rood/Wit



5 opmerkingen:

Freubelmina zei

Ik heb gisteravond voor de 1e keer meegedaan en het resultaat staat op de Facebookpagina en op m'n blogje.
Hartelijk bedankt voor de superleuke en duidelijke uitleg!
Lieve groetjes, Wilma

Cinderella zei

Ha die Tiets,
Wat heb je weer een prachtcreatie neergezet en een superleuke Scrap`n Chat.
Ik heb de mijne vanmorgen afgemaakt e net op mijn blog en op FB gezet.
Ik heb er een kadoosje voor mijn buurmeisje van gemaakt zij is nl. vandaag jarig .
Hartstikke bedankt weer en alvast hele fijne Feestdagen voor jou en jouw familie .
Liefs en Creatiefs
Cinderella
Xx

lenywim35 zei

Hi Tiets,
Nogmaals bedankt voor de gezellige en leerzame scrap and chat. Ik heb vanmorgen het geheel afgemaakt, en hoop er 6 januari a.s. eer mee in te leggen. Ik heb net de fotoos op mijn blog gezet, en zal proberen het bij jullie op facebook te zetten. Hoe, ik heb geen idee.? Maar omdat ik ook volgers onder de vriendinnen van de straks jarige op facebook heb, wil ik het niet openbaar erop zetten, dat snap je vast wel. Ik moet dus nog even vogelen. Nogmaals heel erg bedankt,. gr leny w

lenywim35 zei

PS. Fijne feestdagen en een gezond creatief 2016 voor het hele team uiteraard. gr leny

Unknown zei

You're very creative.. Hats off to you..๐Ÿ˜