Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 22 december 2020

7 tags of Christmas dag 5 - RENDIER

 

 Hoii allemaal!

Vandaag is het de 5e dag van de tags of Christmas.
Bij deze 5e dag staat het thema 'rendier' centraal. 
Het is dus de bedoeling dat je op de één of andere manier een rendier verwerkt op je tag.
Dit kan met een stempel, stans, getekend, tekst of met krimpie folie etc....


Ik ga jullie in dit blogbericht vertellen hoe en met wat ik mijn kersttag heb gemaakt. 
De basis van mijn tag is een stans van ECD (1744). Het papier wat ik gebruik is watercolour papier van florence, 200 grams smooth intense white. 
Met een mask stencil uit de Art Journal Special heb ik met micro glaze een laagje aangebracht. Dit laagje zorgt ervoor dat de inkt wie ik erop doe, niet op die plekken komt. 


Eerst heb ik mijn papier in de Vintage Photo Distress Oxide inkt gedipt.  Ik kan namelijk niet met een blending tool over de micro glaze heen, want dat wrijft het uit. 
Ook maakte ik wat groene spetters met een spetter kwast en de Rustic Wilderness Distress Inkt. 
Dit geeft echt een heel gaaf effect! 


Vervolgens heb ik een ander mask stencil gepakt van de Art Journal Special collectie en met de Distress Oxide Walnut Stain wat op de achtergrond verwerkt. De randen van de tag bewerkte ik met de Distress Oxide Rustic Wilderness. 
Hier overheen stempelde ik een afdruk met een mixed media stempel van Marianne Design en Ground Espresso Distress Archival Inkt. 


Bovenaan de tag wilde ik een topper. Dit zit ook bij de label stans van ECD. Deze heb ik gestanst uit watercolour papier en op kleur gebracht met Rustic Wilderness Distress Oxide. 
Deze topper heb ik in mijn versamark inkt pad geduwd zodat ik er met de Distress Embossing Glaze Rustic Wilderness overheen kon. Dit geeft nog weer een extra effect.
Ook heb ik de randen van mijn label in de versamark geduwd en daar ook de Distress Embossing Glaze bij aangebracht. 


Ondanks dat het een kerststempel is vond ik de tag nog niet zo kersterig. Ik heb daarom nog wat gouden cosmic shimmer ultra sparkle aangebracht. 
Ook hiervoor gebruikte ik een mask stencil van de Art Journal Special collectie. Maar ik wilde alleen de kleine rondjes gebruiken. Ik plakte de grote rondjes af en kon zo de kleine rondjes gebruiken. 
Deze mooi glitter gebruikte ik bij de label en de topping. 





Als laatst heb ik nog een leuke sneeuwvlok reinforcer opgeplakt en een leuk touwtje er doorheen gestoken. 
En zo heb ik mijn tag met het rendier klaar. 
Ik hoop dat dit jullie weer een beetje inspiratie heeft gegeven!
Heel veel plezier met de 5e christmas tag.


Liefs Lisanne 


Alle gebruikte producten zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl .Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht.

    
    
  
  

Geen opmerkingen: