Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 11 december 2020

Mixed media canvas - Dwell in possibility

Lieve lezer(es),

Mixed media..... een heel breed begrip! Eigenlijk is het al mixed media als je 2 of meer verschillende mediums gebruikt en toch is de perceptie anders.

Ik laat je zien hoe ik de basisbeginselen heb geleerd en had dit als resultaat:


Ik ben begonnen met het scheuren van papier in kleine stukjes, in dit geval boekpapier maar je kunt ook scrappapier dat je niet mooi vindt of papier uit een tijdschrift of i.d. gebruiken. Zowel op de onder- als bovenkant met het papier komt gel medium. Je lijmt ermee én je sealt het:


Ik heb crackling paste door een stencil aangebracht en laten drogen:


De paste was toch aan het drogen, dus ik heb twee harten getekend en uitgeknipt. Eentje net iets kleiner dan de andere. Dit is met watercolor papier van Florence gedaan:


Toen de paste droog was heb ik witte gesso aangebracht:


Ik ben gaan stempelen op de gesso met een van de Grunge stempels van Studio Light:


Met een babydoekje heb ik twee kleuren bruin en een wat aubergine kleur op het geheel 'gewassen':


De kleur was wat mat, daarom heb ik er met een Cadence gilding spray overheen gesprayd, in dit geval met de bronskleur:


Vervolgens heb ik nog meer gestempeld op de ondergrond. Het onderste hart heb ik gekleurd met Distress paste van Cadence en het bovenste hart heb ik eerst met een stencil en modelling paste bewerkt en toen geverfd met een metallic acrylverf. Touw eronder, nog wat distress paste op de rand, plaatje en tekst erop en klaar!


Ik hoop dat je het leuk vond om het proces te zien van deze mixed media canvas en graag tot de volgende keer!

Liefs, Reanna


Gebruikte artikelen:

  

     

  





























 



 

4 opmerkingen:

Hetty P. zei

Wat mooi gemaakt.
Dank je wel voor de duidelijke uitleg.
Fijne dag,
Hetty

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig en duidelijk uitgelegd. Groetjes Betha

Reanna van Haren zei

Dank je! Jij ook een fijne dag.

Reanna van Haren zei

Dank je Betha!