Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 29 juni 2024

Fold Card met de Wild & Free collectie

 Goedemiddag allemaal, 

Afgelopen woensdag heb ik tijdens mijn live uitzending een leuke vouwkaart gemaakt. Ik vind het een erg leuk modelletje waar je veel kanten mee op kunt. Een aantal van jullie zijn er zelfs al mee aan de slag gegaan. Daar word ik natuurlijk blij van! 

Zoals belooft ook nog even een blog zodat je alles stap voor stap kunt terug lezen.



Stap 1
Snijd een stuk cardstock van 18 x 29,5 cm. 

Stap 2
Leg de lange zijde (29,5 cm) tegen jouw lineaal en ril deze op
7 - 10,5 - 19 en 22,5 cm. 
(Zie rode lijnen)



Stap 3
Zet nu een markering op 3,5 cm vanaf de zijkanten. 
Dit doe je bij alle hoeken, dus links boven en onder en rechts boven en onder. 

Stap 4
Vervolgens ga je de markeringen verbinden met de eerste rillijn, zoals ik hieronder op de foto heb gedaan. Er ontstaat dan een soort "zandloper" figuur.
Je kunt deze lijnen eerst tekenen en dan rillen, maar je kunt ze ook direct rillen met jouw ril tool of ril apparaat. 



Stap 5
Nu ga je alle rillijnen alvast goed vouwen. Ik gebruik hiervoor een vouwbeen zodat het een scherpe vouw wordt. 

Stap 6 (optioneel)
Als je het leuk vindt kun je als extra optie de buitenste hoeken nog afsnijden zodat deze ook een schuine kant krijgen. 
Dit doe je door aan de zijkanten een markering te zetten op 9 cm.
(van boven naar beneden gemeten 9 cm, dat is op de helft) 
Vervolgens snijd je vanaf de markering die je bovenaan had gezet (markering op 3,5 cm) schuin naar de markering op 9 cm. 



Dan krijg je dit effect: 

Stap 7
Nu is het tijd om te gaan vouwen. Het makkelijkste is om eerst het middelste gedeelte te vouwen. 
Dit stuk komt naar voren. 
Je vouwt de zijkanten (links en rechts) dus naar achteren. 

Als je dat hebt gedaan vouw je de volgende rillijnen naar voren.
Je krijgt dan het beeld wat je hieronder op de foto ziet: 


Stap 8
Als je dit hebt gedaan, houd je met een hand de kaart plat en vouw je met je andere hand het "zandloper" gedeelte naar buiten. Dit is even oefenen, maar als je de vouw eenmaal te pakken hebt kan het niet mis gaan :-) 
Als de vouw er goed in zit pak ik nog een keer mijn vouwbeen om ervoor te zorgen dat alle lijnen mooi scherp zijn en in de juiste vorm blijven. 

Stap 9 
En nu is het leukste aangebroken, het pimpen! 
Ik heb het prachtige papier Wild & Free uit de JMA collectie gebruikt. 
Uiteraard gebruikte ik ook de mooie plaatjes en stansmallen. 

En dan hier het eindresultaat:




Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden en ik jullie heb mogen inspireren. Tot de volgende keer!

Lieve groetjes, 
Rianne 


Wil je er ook mee aan de slag maar wil je graag de live bekijken? 
Dat kan via onderstaande link: 



Benieuwd welke materialen ik allemaal heb gebruikt? 
Als je op onderstaande foto klikt zie je een lijstje met alle materialen die ik tijdens de live heb gebruikt. 




2 opmerkingen:

Het hobbyhoekje van Annie zei

Wow, wat een prachtige kaart.
Leuk dat je de stappen beschrijft en er ook nog een filmpje bij doet.
Groetjes van Annie

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi! Groetjes Betha