Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 18 juni 2024

JMA Wild & Free vouwkaart

 Hallo allemaal,

Deze keer heb ik een leuke vouwkaart met de JMA Wild & Free lijn gemaakt.

Deze lijn vind ik super gaaf omdat je super veel mogelijkheden hebt in kleurencombinaties.

Kijken/lezen jullie weer gezellig mee?...



Ik ben begonnen met het snijden van een stuk Florence cardstock smooth ivory
 van 28cm breed x 10,5cm hoog.
Dit heb ik gerild op 8, 14 en 20cm. De rillijn is 10,5cm.
Daarna heb ik 2 schuine rillijnen gemaakt in de middenstukken.
Ik heb zowel aan de linker en rechterkant een stipje gezet op 3cm.
Dit heb ik aan de boven- en onderkant gedaan.
De kaart ziet er dan zo uit als op onderstaande foto.


Daarna vouw je alle rillijnen zodat de kaart er uit komt te zien als
op onderstaande foto.


Daarna heb ik het designpapier gesneden.
2x 5,6cm breed x 10,1cm hoog
4x 7,6cm breed x 10,1cm hoog

 Op 1 stuk van 5,6cm breed x 10,1cm hoog teken je een stipje
aan de boven- en onderkant op 2,8cm.
Op de rechter lange zijde heb ik een stipje gezet op 5,05cm.
Daarna heb ik schuin van stip naar stip gesneden.

Op het andere stuk van 5,6cm breed x 10,1cm hoog teken je een stipje
aan de boven- en onderkant op 2,8cm.
Op de linker lange zijde zet je een stipje op 5,05cm.
Dit snijd je weer schuin van stip naar stip.
Zie onderstaande foto.


Is een driehoekje van het designpapier toch nog iets te groot dan kun je er
nog een klein stukje afsnijden/afknippen tot dat het wel past.

De randjes van het designpapier heb ik beïnkt met distress ink wallnut stain.


De kleine driehoekjes heb ik bestempeld met de takjes stempeltjes uit de 
JMA Wild & Free lijn.
Daarna heb ik alle delen voor de binnenkant op de basiskaart geplakt.
Je houd dus nog 2 delen over die op de voor- en achterkant van de 
basiskaart moeten komen.


Daarna heb ik de 2 delen designpapier die nog over zijn versierd als
voor- en achterkant.
Ik hiervoor de stempeltjes en diecuts uit de JMA Wild & Free lijn gebruikt.
Ook heb ik postzegels van 49-and market blossom gebruikt.
Deze doosjes van 49-and market zitten boordevol leuke postzegels en tickets.
Hieronder zie je het resultaat van de voor- en achterkant van de kaart.





Voor de binnenkant van de kaart heb ik eerst 2 ATC kaartjes uit de JMA Wild & Free lijn gemaakt.
Hiervoor heb ik de kleine kaartjes uit het mixed paperpad gebruikt.
De ATC kaartjes versierd met bloemetjes, takjes, lint/touw/kant, postzegels, tickets en pareltjes.
Toen dit klaar was heb ik aan de linker- en rechter binnenkant van de basiskaart
een ATC kaartje geplakt.
Zie foto's hieronder.



Daarna de overige delen in de binnenkant van de basiskaart versierd.
Hiervoor heb ik de script stempel, die-cuts, postzegels en pareltjes gebruikt.
Zie foto's hieronder.



De kaart is nu klaar. 
Ik vond het een super leuk modelletje en niet moeilijk om te maken.
Hieronder zie je het eindresultaat.


Ik hoop dat jullie het weer een leuke blog vinden.
Bedankt voor het kijken/lezen van deze blog.

Lieve groeten Martine Krol

Hieronder vind je de gebruikte materialen










5 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een prachtig model en heel mooi gedecoreerd.
Lieve groetjes Miranda

Martine Krol zei

Bedankt!

Martine Krol zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Martine Krol zei

Bedankt hoor😊