Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 1 juni 2024

Kaart met JMA Wild & Free

 Hoi allemaal, 

Deze keer een blog met de prachtige nieuwe collectie van Jenine's mindful art collection - Wild and Free.
Wat een mooie, vrolijke kleuren. Ik krijg er meteen een voorjaarsgevoel van. 


Dit keer een "trappetjes" model. Ik begon met het snijden van het cardstock. Ik gebruikte voor de basis het linnen cardstock in de kleur Aqua (artikelnummer 2822-056). 

Ik sneed de volgende maten: 
1 keer 5 x 20 cm (Rillen op 10 cm)
1 keer 5 x 26 cm (Rillen op 13 cm)
 


Daarnaast sneed ik 1 keer cardstock in het formaat van 17 x 30 cm. 
Deze heb ik gerild op 3-6-11-16-23 cm. 
Als je deze rilvouwen om en om vouwt krijg je dit model:


Uiteraard wil ik op ieder "trappetje" en voor op de extra stroken cardstock mooi designpapier. Ik koos ervoor om deze ook te matten op de kleur Iguana linnen cardstock (artikelnummer 
2822-064) 




Afmetingen matlaag + designpapier:
Deze maten zijn uiteraard persoonlijk. Dus snijdt ze gerust in andere afmetingen ;-)

Nadat ik de basis van de matlaag en designpapier heb voorzien plak ik de extra stroken erop.  
De extra stroken (5x26cm en 5x20cm) plak je als volgt:

De strook van 5 x 26 cm heb je op 13 cm gerild.
Het onderste deel heb ik even het nummer 1 gegeven en het bovenste deel het nummer 2. 

De strook van 5 x 20 cm heb je op 10 cm gerild.
Het onderste deel heb ik even het nummer 3 gegeven en het bovenste deel het nummer 4. 


Nummer 1 van de strook, plak je ook bij nummer 1 op jouw "trappetjes basis" zoals hieronder aangegeven. 
De kant waar nummer 2 op staat, plak je op het achterste deel van jouw kaart. Ook hier staat op onderstaande foto nummer 2 aangegeven. 

Met andere woorden: Je plakt het voorste deel van de strook op de "3e" vouw. Het achterste deel plak je op de "6e" vouw. 

Nummer 3 van de (andere) strook, plak je ook bij nummer 3 op jouw "trappetjes basis" zoals hieronder aangegeven.
De kant waar nummer 4 op staat, plak je op het deel waar hieronder ook nummer 4 staat aangegeven. 

Met andere woorden: Je plakt het voorste deel van de strook op de "1e" vouw. Het achterste deel plak je op de "4e" vouw. 
 

En dan krijg je dit leuke model! 
Ik heb de kaart uiteraard nog gepimpt met de leuke die-cut en knipplaatjes uit de collectie. 
Zie hieronder het eindresultaat! 









Ik hoop dat ik jullie mocht inspireren met deze kaart. De collectie is toch prachtig? Ga je zelf aan de slag met dit model? Dan vind ik het erg leuk als je het resultaat laat zien!
Veel plezier! 


Benieuwd naar alle materialen die ik heb gebruikt? 
Dit vind je via deze link:
https://www.hobbyvision.nl/nl/25-05-2024-online-jma-demodag-wild-and-free-rianne-leferink.html 

De live graag terugkijken? 
Dat kan via hier:



Tot snel maar weer! 

Groetjes, 
Rianne Leferink 

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi met deze prachtige nieuwe JMA lijn! Gisteren ook de stempels en 1 mal gekocht hiervan. Groetjes Betha