Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 5 juni 2024

Kaartmodel met Wild & Free

Hoi allemaal, 

Vandaag weer eens een kaart modelletje. Ik heb gebruik gemaakt van de nieuwste JMA collectie: Wild & Free. 

Kijk je gezellig mee? 





Allereerst beginnen we met het snijden van het cardstock. Ik gebruik deze keer de Ivory van Vaessen. Dit blijft een prachtige tint en kun je met iedere kleur combineren. 

2 keer 16 x 13 cm 
Rillen op: 7,5 - 8,5 cm 

2 keer 18 x 13 cm
Rillen op: 8,5 - 9,5 cm


2 keer 14 x 13 cm 
Rillen op: 6,5 - 7,5 cm


1 keer 6,5 x 2,5 cm 
Rillen op: 1 - 3 - 3,5 - 5,5 cm 


10 keer 4 x 2,5 cm
Rillen op: 1,3 - 2 - 2,7 cm 


Vervolgens gaan we de grote stukken cardstock (16x13 cm - 18x13 cm - 14x13 cm) afsnijden waardoor er een "vlinder" vorm ontstaat, zo noem ik de vorm maar even ;-) 

Vanaf het midden (bij de twee rillijnen) meet je vanaf de rand 2,5 cm naar boven. Hier zet je een markering. 

Vervolgens snijd of knip je vanaf de markering naar de hoek. Dit stuk snijd/knip je eraf. Dit doe je aan de boven en onderkant. 
Zie foto hieronder. 

Dit herhaal je bij alle stukken cardstock. 
Dus bij de stukken van 14x13 cm - 16x13 cm en 18x13 cm. 


Deze gaan we uiteraard beplakken met het mooie designpapier. 
Ik heb het designpapier eerst gesneden voor de helft op onderstaande afmetingen. 
Vervolgens heb ik deze een stukje vanaf de rand gelegd en aan de rechterkant een markering (met potlood) gezet. Nu kan ik vanaf de hoek naar de markering een stuk designpapier eraf snijden.  




Als je dat hebt gedaan plak je alles aan elkaar. 
Je begint met het kleinste stuk, dan de middelste en dan de grootste. 

Daarna plak je nog een keer de grootste, dan de middelste en eindig je met de kleinste. Hierdoor krijg je speling van formaten wat een leuk effect geeft. 

We hadden ook 10 strookjes van 4 x 2,5 cm gesneden. 
Deze bevestig je tussen iedere "laag". De twee buitenste stukjes zijn jouw plakstrookjes.
Hierdoor heb je overal dezelfde ruimte tussen en kun je de kaart alsnog (relatief) plat verzenden. 






In het midden wil ik een leuke coin verwerken. 
Ik heb daarom een strookje van 6,5 x 2,5 cm gesneden. 
Deze hadden we gerild op: 1 - 3 - 3,5 - 5,5 cm

Op de buitenste stukjes doe je lijm. Deze plak je op het designpapier. 
Zie hieronder op de foto: 


Nu kun je op het middelste stukje (tussen jouw rillijnen in, strookje van 0,5 cm.) een leuke afbeelding of iets anders leuks plakken. Ik koos ervoor om een leuke coin hierop te verwerken. 

En dan zie je hier het eindresultaat. Dit ziet er toch gezellig uit? 





Ik hoop dat ik jullie met deze kaart weer heb mogen inspireren.
Ga jij 'm ook maken? 
Het is even wat snijwerk, maar het eindresultaat mag er zijn! 

Veel plezier! 

Groetjes,
Rianne


Benieuwd naar de materialen die ik heb gebruikt? 
Als je op onderstaande foto's klikt kom je automatisch bij het juiste artikel terecht in de webshop. 

  
  
  






2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaart en mooi model! Groetjes Betha

tine zei

oooh wat een prachtige kaart, en een super leuk patroon,
dankjewel !!!
groetjes
Tine