Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 27 juni 2024

Time to relax is when you don`t have the time for it.


Hallo allemaal,

Vandaag eens een keertje een pagina in een art journal.
Ik zag dat er weer erg leuk rice paper was binnen gekomen en daar ben ik mee aan de slag geweest.
Ik neem je stap voor stap mee.


Eerst heb ik van het rice paper schuine hoeken afgescheurd.
Deze heb ik op een A5 velletje aquarel papier geplakt met een gel medium.



De tweede stap was het op kleur brengen van het middelste gedeelte.
Dat heb ik gedaan met de Allegro acryl verf van Stamperia.
Nu is mijn velletje niet meer helemaal wit, maar wat lichtgeel / Ivory


Na lekker rondneuzen tussen mijn achtergrond stempels heb ik gekozen voor deze van
de JMA collectie - Feelings of Freedom.
Die heb ik met de hand vast gehouden en her en der op de pagina gestempeld met bruine ( Pinecone) stempelinkt van VersaFine Clair.


Deze stap vond ik ook zo leuk om te doen.
Op de pagina heb ik diverse maten glaasjes gezet.
Daar omheen heb ik veel water gespray`d en met waterverf in goud en roze tinten
in de natte verf gedept. Rondom de glaasjes.  Daarna droog blazen met een heattool en als het bijna droog is haal je de glaasjes er af en droog je de natte kringen nog wat na.



Met een stencil en structuurpasta heb ik er nog wat script op gemaakt.


En uit het ricepaper heb ik wat klokken gescheurd en her en der op de pagina geplakt.


Mocht je grote plaatjes gebruiken, doe die stap dan VOOR de structuurpasta anders zit het onder een plaatje. En dat is niet zo heel mooi.


Na lang zoeken tussen mijn tekst stickertjes vond ik nog een tekstje met het woordje tijd_time er in.
Deze zat nog in een ouder boekje van een JMA collectie.

Als allerlaatste nog wat roze wax langs de randjes en wat gespetterd met een rode posca pen.

Ik vond het weer leuk om te maken en met jullie te delen,

Fijne dag verder,


 




  






3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Marjolijn van Elsberg zei

Prachtige kaart en goede uitleg. Heel inspirerend ook.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel mooi en fijn zo'n uitleg met foto's Janet.
Lieve groetjes Miranda