Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 6 juni 2024

Gefeliciteerd Hey Dude

 Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie inspireren met een mannen verjaardagskaart.

Met het papier Hey dude van Craft O' Clock kun je heel makkelijk super leuke mannenkaarten maken.

Ik gebruik het mask stencil met de letters en cijfers van JMA ook vaak bij de mannenkaarten!



Ik ben begonnen met het snijden van een stuk kraft cardstock van 18cm hoog x 26cm breed.
Dit heb ik gerild op 13cm. De rillijn is 18cm.
Daarna heb ik een matlaag van 17,6cm hoog x 12,6cm breed gesneden.

Daarna heb ik matlaagjes en stukje designpapier gesneden voor op de kaart.
Voor de matlaagjes heb ik gesneden:
1x 4cm breed x 11cm hoog
1x 8cm breed x 11cm hoog
1x 8cm breed x 6cm hoog
1x 4cm breed x 6cm hoog

Voor het designpapier heb ik Hey dude van craft o clock gebruikt.
Voor de laagjes designpapier heb ik gesneden:
1x 3,6cm breed x 10,6cm hoog
1x 7,6cm breed x 10.6cm hoog
1x 7,6cm breed x 5,6cm hoog
1x 3,6cm breed x 5,6cm hoog


De laagjes designpapier heb ik op de achterkant tijdelijk aan elkaar geplakt.
Toen heb ik het maskstencil JMA-WYS-MASK10 op het designpapier gelegd.
Met de cadence reliëfpaste ben ik over het stencil gegaan.


Daarna heb ik de randjes van de matlagen en het designpapier beïnkt
met distress ink walnut stain.


Daarna heb ik alle delen op de basiskaart geplakt.
De kaart ziet er nu zo uit als op onderstaande foto.


Toen heb ik een chipboard klok van mintay uitgezocht.
Ik vind dit altijd erg leuk om op een mannen creatie te verwerken.
De klok heb ik eerst bewerkt met witte acrylverf.
Daarna ben ik met de versamark champagne over de klok gegaan.
De klok heb ik bewerkt met 2 kleurtjes embossing glaze en 1 embossingpoeder.
Ik heb de van de distress glaze de kleurtjes walnut stain en uncharted mariner gebruikt.
Van de embossingpoeder heb ik de WOW Bleu moon gebruikt.
Ik vond deze kleurtjes mooi bij het papier passen.


Daarna heb ik plaatjes uitgezocht uit het mixed paperpad Hey dude van craft o clcok.
De plaatjes die ik wilde gebruiken heb ik uitgeknipt.


Daarna heb ik alles op de juiste plek geplakt hoe ik het graag wilde hebben.
Als laatste nog wat extra's toegevoegd en toen was mijn creatie klaar!




Bedankt voor het kijken/lezen van deze blog. 
Ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik jullie heb kunnen
inspireren om een mannenkaart te maken.

Lieve groetjes Martine Krol

Hieronder vind je de gebruikte materialen