Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 13 december 2019

Werkbeschrijving MDF kerstboom met bal - Carols in the Snow

Soms hoeft een creatie niet moeilijk te zijn om toch mooi te worden hè? Vandaag wil ik jullie een leuke MDF kerstboom met bal van Joy! Crafts laten zien. Dit is een leuk project om nog even snel als decoratie voor de kerstdagen te maken.

Wil jij hem ook graag maken? Wij hebben een paar combinatiepakketten hiervan gemaakt met het mooie papier van Craft-O-Clock Carols in the Snow.


Hoe ben ik te werk gegaan?

Ik heb als eerste de boom 2x nagetekend op het designpapier, dus voor zowel de voorkant als de achterkant. Ik heb gekozen voor houtstructuur maar er zitten nog veel meer leuke vellen in het pakket.

Nadat je dit hebt nagetekend en uitgeknipt plak je dit op je boom. Ik heb zelf de randen nog ruw gemaakt met een paper distresser en bewerkt met gesso. Let even goed op dat je het gaatje wel weer op de juiste plek in je papier maakt zodat de kerstbal ook kan hangen.



Daarna heb ik de vorm van de kerstbal overgenomen op een stukje lichtblauw designpapier, deze knip je heel iets kleiner zodat hij precies in de bal past. Daarna doe je aan de binnenkant van de bal een beetje foamball clay. Ik heb de plaatjes allemaal uitgeknipt en naar eigen idee kun je een leuk tafereeltje gaan maken in de kerstbal. Ik heb de elementen gewoon in de klei geduwd, de klei droogt vanzelf en dan zitten de elementen ook gewoon vast. Daarna doe je de cirkel er achter, maak de bal dicht en hang deze met een touwtje in de boom.

Daarna heb ik de kerstboom op het plateau gezet en onderaan foamball clay gedaan. Ook daarin heb ik allerlei leuke uitgeknipte elementen geduwd. Deze heb ik lichtjes bewerkt met wat gesso zodat het lijkt alsof er wat sneeuw op zit. Deze vellen zijn ook helemaal bewerkt met glitters dus het ziet er echt heel mooi uit.

Ook op de boom heb ik ter decoratie nog wat leuke uitgeknipte elementen geplakt. En als laatste finishing touch heb ik op de boom ook foamball clay gedaan.

Voor mijn doen een makkelijk en eenvoudig project, maar hij is toch echt mooi geworden hè? Als je wilt kun je er uiteraard ook nog een tekst op gaan verwerken.

Wil je deze MDF boom ook graag maken? We hebben nog een paar pakketten te koop:


Ik hoop dat ik jullie met deze creatie weer wat inspiratie kan geven. Ik wil jullie allemaal weer ontzettend bedanken voor jullie bezoekje en de lieve reacties die jullie steeds achterlaten.



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Houten Kerstboom Met Transparante BalCraft-O-Clock - Scrappapier 30,5 x 30,5 cm - Cutting Sheets - Carols in the Snow CraftEmotions - Foamball clay - glitter wit  Dutch Doobadoo - Gesso White 250 ml 

3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kerstboom en dank voor de uitleg! Groetjes Betha

Hellen zei

Leuke kerstboom zeg en wat een goede uitleg. Dank je wel

Miriam's creablog zei

vind hem echt prachtig in deze kleuren ❤️. Gr, Miriam