Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 28 oktober 2020

Facebooklive 21 oktober - Op-kikker kaart met ECD

 Hoii allemaal,

Kort geleden ben ik live geweest in onze Facebookgroep 'Create it with HobbyVision'. Daar heb ik laten zien hoe je een leuke beterschap/opkikker kaart kan maken. Deze kaart heb ik als voorbeeld gemaakt voor de nieuwe challenges op ons blog. Die kan je hier vinden: 


Voor deze kaart heb ik de leuke stansen uit de Storybook Collection van Elizabeth Craft Design (ECD) gebruikt. 

Ik ging als eerste aan de slag met mijn leuke kikker (1789) van ECD. Ik vind het leuk om zelf papier te kleuren met Distress Ink. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het uit gekleurd papier te stansen. 
Voor de kikker gebruikte ik twee kleuren groen namelijk: 'Mowed Lawn' als hoofdkleur en 'Twisted Citron' voor de ogen en het buikje. 
Verder heb ik nog de kleuren 'Barn Door, Black Soot en Fossilized Amber' gebruikt.
Het leuke aan deze stans is dat je hem verschillende houdingen kan geven, en verschillende uitdrukkingen met de ogen. 

Ook heb ik toen meteen de paddenstoel, bloemen en wolken gemaakt. Dit komt ook uit de StoryBook Collection van ECD (1795). Ook hierbij maakte ik gebruik van de Distress Ink.
Paddenstoel: Barn Door, Brushed Corduroy.
Bloemen: Seedless Preserves, Worn Lipstick en Mowed Lawn.
Wolken: Salty Ocean.



Nu kom het wat technische gedeelte. Ik heb namelijk de Shoverline van Joy! Crafts gebruikt. Hiermee kan je heel leuk elementen laten bewegen. Met onderstaande beschrijving en foto's wil ik jullie laten zien hoe dit 'systeem' werkt.

Allereerst stans je bovenstaande mal in je papier op de plek waar het beweeg gedeelte moet komen. Dit komt dus in de basis van je kaart.
De strook hoort in het papier te blijven zitten! 


Vervolgens stans je deze mal uit, dit doe je natuurlijk uit een kleurtje die past bij je kaart. 
Onderaan zie je een soort van deurtjes zitten. Deze deurtjes komen over het strookje wat je net in je basiskaart hebt gestanst. Dit ziet er dan zo uit: 


Dit plak je nog niet dicht maar vouwt het alleen dicht! Plak je dit nu vast dan kan je shoverline niet bewegen!
Je hebt namelijk dat kleine rechthoekje nodig om het vast te plakken. 
Ik doe een klein stukje dubbelzijdig tape op mijn deurtjes zodat ik de rechthoek erop kan plakken.


Nu heb je je schuif gedeelte bijna klaar!  Je draait de hele kaart nu om zoals op de foto hier onderstaat. En gaat hier dubbelzijdig tape op plakken. Ik werk met dubbelzijdig tape zodat ik zeker weet dat mijn lichtgroene strook (het beweeggedeelte) nog kan bewegen. 
Nu kan je de hele vorm dus opplakken op een wat groter stuk. 
Plak je hier niks achter, dan schuift de shoverline niet goed. 
Je kunt ook nog een leuk tabje maken aan het uiteinde, zodat je wat makkelijker het strookje kan pakken.


Het is even proberen, proberen en nog eens proberen, maar dan gaat het vast lukken! 
Ik kon het ook niet in één keer, ik heb ook meerdere oefen stukjes gemaakt.
Maar als het dan lukt, kun je super leuke creaties maken zoals mijn op-kikker kaart. 




Ik hoop dat dit blogbericht jullie nog wat meer duidelijkheid geeft over het werken met de shoverline van Joy! Crafts. 
Ik kijk uit naar jullie beweegkaarten! 
Tot een volgende keer!



Mocht je de live uitzending nog willen terugkijken dan kan dit via hier: 


Alle gebruikte producten kan je hier vinden: 
https://www.hobbyvision.nl/nl/21-10-2020-lisanne-geerdink-slidekaart-elizabeth-craft-design.html





1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Geweldig leuk deze schuifkaart! Groetjes Betha