Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 11 oktober 2020

Mixed Media Mintay creatie

 Hallo allemaal,


Vandaag een lange blogpost van mij.
Ik heb een soort stappenplan met foto`s gemaakt van mijn creatie.



Allereerst ben ik op een 300gr aquarel papier A5 vel begonnen met het aanbrengen van pasta door een
mask van Studio Light. Deze heb ik goed gedroogd met een heattool. Maar je kan hem ook even laten liggen, dan is hij ook zo droog. De pasta is van Cadence en is mooi glad.  


Na het drogen van de pasta heb ik er twee kleurtjes Cadence Hybrid verf op gezet met
een sponsstokje. De kleurtjes zijn 005 taffy en 021 warm oat.
Ik zal ze straks hieronder even in een link zetten.
Op de foto is het niet zo heel mooi te zien, maar de oat kleur zit in het middelste deel en de lichtere, de taffy aan de buitenste punten.


Nadat de verf droog was heb ik een beetje mint green, ook van de Cadence op een spons stokje gedaan en ben er zonder te duwen, lichtjes mee over de pasta gegaan zodat je dus alleen het verhoogde kleurt.

Daarna heb ik een stap vergeten om op de foto te zetten.  Maar dat is de stap dat ik het
chipboard frame voorzien heb van goud kleurige embossingpoeder.
Ik heb het frame voorzien van embossing inkt en daar de gouden embossingpoeder overheen gestrooid. Daarna met een heattool alles laten smelten.
Dit frame heb ik op de basis geplakt en ben allerlei plaatjes gaan uitknippen.
Deze plaatjes komen uit de boekjes van Mintay.


Na het uitknippen van diverse plaatjes ben ik ze op gaan plakken.
Zoals ik ook vaak in een live heb laten zien, doe ik dat graag met een lijmpistool. 
Ik zet dan alleen in het midden een dotje lijm zodat ik er eventueel nog weer wat achter kan plakken.

Ook mocht natuurlijk het sisal niet ontbreken ;)

Langs de randjes heb ik een bruine distress pasta gesmeerd en
bij de bloemen en bladeren heb ik ook nog wat van de mixed media artsy stone`s geplakt.
Dit zijn hele lichte balletjes die je met een lijm, in mijn geval, liquitex kunt opplakken.



Hier kan je de balletjes zien. De lijm is nog niet helemaal droog toen ik deze foto maakte, maar als die droog is, dan zie je echt alleen de kleine balletjes nog.


Hier nog even een foto vanuit een ander hoek.


En het geheel heb ik nog gemat op een stuk kraft.
De maat van deze creatie is A5. dat is 21 x 14,8 cm
Ik moet alleen nog even bedenken of ik hem in mijn art journal ga plakken, of toch als
kaart ga versturen, dus er kan altijd nog een tekstje bij komen.

Ik vind dit zelf toch zo leuk om te maken, en wie weet lijkt het jou ook wel wat.
Dan kan je hier onder de artikelen vinden die ik hiervoor gebruikt heb.