Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 8 juli 2021

Be positive

 Hoii allemaal!

Leuk dat je even de tijd neemt om mijn blogbericht te lezen.
Deze keer ga ik jullie laten zien hoe ik een kaart voor mijn vader maakte. 
Het kan soms best lastig zijn om voor een man, een kaart te maken. 
Ik hoop jullie met dit blogbericht wat ideetjes te geven.


Allereerst ga ik al werken met te mooi papier van Scrap and Me 'Something Else'. Bij deze lijn zitten ook mooie stoere plaatjes.
Voor de basis gebruikte ik een Dutch Doobadoo mal. 
De grootste maat trok ik over op kraft papier en één maat kleiner op design papier.
Ook heb ik nog een laag designpapier opgeplakt als pocket, hiervoor gebruikte ik de helft van de mal. 
Alle onderdelen op deze kaart heb ik bewerkt met een paper distresser en Distress Ink Frayed Burlap.


Als je een deel van je kaart als pocket wil opplakken (zodat je er wat in kan steken zoals labels) dan plak je aan 3 kanten je figuur dicht. Eén kant blijft open want je wilt er tenslotte wat in stoppen. Je kan dit zien op de foto hieronder. 



Op deze kaart wil ik graag een schudgedeelte maken. Nu had ik nog een leuke mal van Marianne Design (CR1475 ). Bij deze mal zit een bijpassend schudbakje (LR0024) die je in de stansmal kan doen. Zo werk je het schudbakje meteen leuk af. 
Bij het paperpad dat ik gebruik zitten leuke plaatjes die perfect achter deze bakjes passen. Ik heb maar een klein stukje afgeknipt. Op de rand van het bakje plakte ik dubbelzijdig tape, op het papier legde ik het schudmateriaal en ik plakte het bakje er op vast. 


Met een dun randje tape plakte ik de mooie sierrand op het schudbakje. Dit is wel mooi afgewerkt toch? 


Dan verder...
Achter het schudbakje heb ik een filmstrip in het zwart geplakt. Dit is een stans van Elizabeth Craft Design voor in de planner, maar de stansen uit deze set kan je ook zo leuk op kaarten gebruiken.
Het schudgedeelte heb ik ook opgeplakt maar alleen op het stuk van de pocket. Zou ik het hele schudgedeelte vastplakken, dan kan ik niks meer in de pocket stoppen.


Ik maakte 2 labels voor in de pocket met de wave pocket stans van Elizabeth Craft Design.
Ook deze labels zijn erg leuk om op gewone kaarten te gebruiken. 
Het papier komt ook weer uit het paperpad van Scrap and Me. 


De labels wilde ik vrij eenvoudig houden. Op het kleine label heb ik een lijstje geplakt met daarin Vintage Vellum van Finnabair. Daarachter heb ik een stukje filmstrip vast geniet en de tekst 'portrait' erop geplakt.
Dit lijstje en de tekst stans komen ook uit een stans van Elizabeth Craft Design.


Voor het grotere label heb ik de label gestanst en een deel design papier lekker gescheurd en opgeplakt. 
De auto is uitgeknipt van een plaatje uit het paperpad net zoals de tekst.
De tekst heb ik vast gemaakt met een turn mount en brad. 


Dan heb ik aan de linkerkant van het schudgedeelte het getal '61' gestempeld.
Ook dit stempelde ik op een stukje designpapier waar een leuke ringband op staat. 


Onderaan heb ik uitgeknipte tandwielen geplakt met daaronder 2 kokertjes van het muzieknoten papier. 
Omdat het voor de verjaardag van mijn vader is, staat er de tekst 'happy birthday' op. Deze tekst niette ik vast op een stukje ribbelkarton. 


Ik denk dat ik jullie alles wel heb verteld over deze kaart. 
Het is een keer een totaal andere kaart van mij, maar ook dit is wel weer leuk om te doen.
Ik hoop dat dit jullie ook weer wat ideetjes geeft. 

Bedankt voor het lezen en tot een volgende keer!
Liefs, 


Alle gebruikte producten heb ik nog even op een rijtje gezet voor jullie. Als je op de afbeelding klikt, kom je meteen bij dat artikel terecht. 

   
    
    
    
   
   

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaart! Groetjes Betha