Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 5 juli 2021

Facebooklive - Studio Light gelli plate en alcohol inkt met Janet

 Hallo allemaal,


Op 30 juni heb ik in een live uitzending gewerkt met een gelli plate. Daarvan heb ik alcohol inkt gelift met acryl verf. Maar voordat ik dat deed, heb ik eerst de ronde kaart voorzien van een stempel van Studio Light en die gemaskeerd met maskeerpapier. Dit is een soort stickerpapier wat je tijdelijk ergens op kan plakken en later makkelijk er af kan halen.


Deze ronde kaart is het eindresultaat van deze live uitzending.

Hoe ben ik te werk gegaan:
Eerst een cirkel gesneden van 14.5 cm en daarop heb ik de stempel gestempeld. Dit keer heb ik dat met de Stayz on place gedaan. De stempel heb ik ook op maskeer papier gestempeld en uitgeknipt. In dit geval alleen de bloemen. Die stickers van die bloemen heb ik op de kaart geplakt.

Dan komt de gelli plate er aan te pas.
Deze heb ik voorzien van 3 kleurtjes alcohol inkt. Met een blending tool heb ik de alcohol wat verdeeld over de gelli plate. Toen het naar mijn zin was, en ook goed droog, heb ik er met een brayer een dun laagje witte acryl verf overheen gerold. 

In die natte verf heb ik toen de ronde kaart gelegd, even goed aanduwen en weer er af halen.
De verf neemt nu de alcohol inkt mee, en de stickers blijven nog op de bloemen zitten. Deze stickers laat je ook zo lang als het kan er op zitten.

Op de kaart ben ik toen nog wat gaan stempelen met de script en heb er met een fineliner een doodle rand langs gemaakt.

Met een witte posca pen ben ik nog wat gaan spetteren.

Dan mogen de stickers er af, en kan je de bloemen in kleuren.
Dit heb ik gedaan met de Molotow aquarel markers, maar dat kan met allerlei waterbasis stiften.

Langs de bloemenrand heb ik met de zwarte Stabilo all nog wat schaduw aangebracht.
Daarna kon de kaart op de iets grotere zwarte cirkel geplakt worden.
En als laatste nog wat doorzichtige druppels met de glossy accent.

Zelf vind ik het heerlijk om dit soort kaarten te maken, en wie weet krijg je er ook weer een ideetje van.
Wil je de live nog terug kijken, dat kan je hier doen:


        


En de materialen, die kan je hier vinden:

Leuk dat je weer even langs kwam op het blog, en graag tot de volgende keer,



2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaart! Groetjes Betha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtig gemaakt Janet en lijkt me heel leuk om eens te proberen.
Lieve groetjes Miranda